Gå til innhold
Arkivverket

[#53991] Bilde av Diplom fra 7 februar 1340. 8 år før svartedauen. Skattekammeret SAH


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiI forbindelse med arkivenes dag var jeg så heldig at statsarkivar Sandberg lot meg få se og ta på et gammelt diplom i skinn fra 7 februar 1340, altså 8 år før svartedauen. Man kan bli andektig av mindre!Teksten begynner sånn: ' 3 Mand kundgjør at de skiftede arven mellem Amund Gudbrandsen og hans syster Aldrid, Guthorm Erlingsøns Kone osv...'Sikkert ikke noen 'bombe' dette her, men som en amatørforsker er det morsomt.Mvh Lars Ove

bilete3739.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

KristianTakk for lenken.Ja jeg var klar over at teksten ikke var ukjent, og teksten jeg skrev i innlegg 1 var begynnelsen på sammendraget laget til Diplomatariet.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hei Lars Ove!Du skal ha takk for dine innslag med gamle funn ifra SAH. For en amataørgransker som meg er det artig å lese.Hans Petter Engh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.