Gå til innhold
Arkivverket

[#53995] Peder Andersen Strøm omreisende Stadsbygd


Gjest Anita Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Bakken

Er det noen som har opplysninger om Peder Andersen Strøm. Jeg ønsker å vite hvilken reisende slekt han tilhører. De opplysninger jeg har om ham er at han var nevnt i Stadsbygd kirkebok vedr konfirmasjonen til ei Karen i 1773.Mor er Ellen Andersdatter By Klywer antar jeg.(tema 14191 nr 274).Jeg er interessert i denne personen da jeg er på leting etter aner til min tippold Anders Pedersen Merk Berg.Hilsen Anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

'Konfirmasjonen' her betyr vel bare at det er en bekreftelse på dåpen av Karen i 1773 og ikke at hun ble konfirmert dette året.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest anita bakken

Hei Jeg har nå lest det som er å finne om familien Klyver på Stadsbygd uten at jeg klarer å denne Karen på plass. Det finnes bare en kaptein Klyver på Stadsbygd.Det er Fredrik Ferdinand Klyver født 1703 d 1776. Han blir gift med enke Ellen Andersdatter By Brødreskify f 1699-d 1765. De får 4 barn Berit f 1727 Kristen f1733,Johan f 1738 og en Karen Marie f 1741. Denne Karen som mevnes i kirkeboka er født i august 1773. Det må være Ferdninand Klyver som nevnes her men hvem er nå hans kone? Ellen Andersdatter dør i 1765! Faddere er Jocum Moltzau. jens Beckedal Ingeborg Moltzau Ane Selnesaunet og Maren Selnes. Denne Peder Andersen Strøm er han kanskje kjent på Hitra? Er det noen som har kjennskap til denne slekta.? Hilsen anita Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.