Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gry Axelsen

[#53996] Kobberslager Georg Walstrøm, fadder på christian Lenning Nilsen på Gyldenpris

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Er det noen som har opplysninger av hvilken familie kobberslager Georg Walstrøm tilhører. Han står fadder på barnet til Nils August Nilsen og Elen Lenning, LaksevågChristian Lenning Nilsen blir født på Gyldenpris i Laksevåg 1886. Faddere: Kobberslager Georg Walstrøm, Kjøpmann Ole Nilsen (Barnets farfar, begravd i Alta), Grete Walstrøm og Matilde Løvdal.Når barnet Antonette blir født i 1887 står Tea Lenning Gyldenpris, Augusta Mohr,Kjømann Frithjof Mohr, Bergen og barnets far faddere.Det er en litt rar sammenblanding av faddere.I 1900 bor August Nilsen og Elen Lenning på gården Kopperstad i Alta.LenkeDet jeg prøver å finne er om det er slekt som overtar gården etter kobbersmed Anders Johansen Kopperstad.Nils August Nilsen er født på Herlø av far kjøpmann Ole Nilsen, men jeg finner han ikke født der.Resten av barna til Nils August og Elen Lenning er født på Nyborg i Varanger. Jeg finner ikke de heller. Jeg går ut fra at de må være født i Nyborg i NessebyHar noen noe tips?Hilsen Gry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Charlotte ble konfirmert i Alta i 4.11.1906 (nr. 25) LenkeHun er født på Kobberstad iflg. konfirmasjonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Nils August ble døpt i Herlø (Herdla) 25. mars 1855 (se nr. 20), sønn av handelsbestyrer Ole Nilsen og Katharina Nilsen Blomvaag Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gry Axelsen

Supert Grethe,Da fant jeg en kopling mellom Nils August Nilsen og Ananias Nilsen fra Manger som slår seg ned på gården Kobberstad, reg. i folketellingen 1875, og gifter seg med Maria Johanna Johannesdatter Strande. Han kommer fra gården Sælle i Manger Hordaland.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal®ister=fornavn&pgj=129&teljing=ft1875&filnamn=f72012.wc2&amt=20&funnenr=178>LenkeKjøpmann Ole Nilsen født 8 des. 1817 av foreldrene Niels Monsen og Ane Jonasdatter, Herløevær. Faddere: Tomas Rasmussen, Fredrich Monsen, Jon Jensen, Mari Olsd, Thuri Johannesd. Alle Herløevær.1843. Ananias Nilsen, Foreldre: Nils Mikkelsen, født 15 JAN 1811 og Anna Larsdatter. Faddere Peder Johannessen, Iver Olsen, Hans Hansen, Helga Hansdatter Sælle, Sigrid Andersdatter Rogn.Farfar: Michel Olsen,Søre Sælle født 1760 av Ole Simensen og Siri Larsdatter Bogenes. Faddere: Michel Michelsen Qvalem, Niels Arnesen og Simon Olsen, Bogenes. Nils Knutsen Haalands kvinne, Anne Johannesdatter, og Michel Haalands kvinne, Herbor Jonsdatter Farmor: Kari Ingebrigtsdatter Môs.Kvinnen som hjemmedøper Nils August Nilsen heter Anna Anders. Sælle :o)Så var det denne blandingen av kobberslagere, kjøpmenn og handelsfolk, som jeg finner merkelig, men også finner sted når Anders Johansen Kopperstad døper sine barn.LenkeWalstrøm finner jeg på Family Search, men ingen Georg.Navnet er knyttet til en kobberslager, så denne kan være av interesse:LenkeSolberg er av interesse da Solberg i Alta står faddere for Kobberstadbarna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.