Gå til innhold
Arkivverket

[#54006] Johan Andreas Johannessen fra Avaldsnes i Rogaland


Gjest Anita S. Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita S. Johannessen

Johan Andreas Johannessen (f. 25. juli 1849 i Avaldnes prestegj.). Han gifter seg 20. oktober 1878, Nykirken Bergen med Barbra Caroline Thorsen (f. 12 oktober 1849 Bergen). De får fire barn: Fredrik Martin, Larsine Helene, Carl Anton og Elisabet.Hvem er foreldrene hans?Tidl. etterspørsel i Arkivforumet: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=arkiv&temanr=23198&sok=anita+johannessen&startnr=&antall=&spraak=&nr=13&antinnlegg=3#anker>LenkeDa får jeg vite at faren er en matros ved navn Peder Johannessen i 1878.Når jeg søker på Peder Johannessen i 1865 i Rogaland får jeg i grunnen bare opp denne aktuelle personen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis nr 136 her.LenkeI Bygedbok for Karmøy Stangeland og Kopervik av Arnvid Lillehammer s 514 :Karl Peter Johansen, Jungberg f .ca 1823 sønn til Karl Johan Jungberg fra Sverige. Gift 1848 med Anna Jørgine Abrahamsdatter f. ca 1826 i Fjellberg. Far Abraham Sivertsen. Jungberg var bøkker og kom til Kopervik i 1845. Barn :Johan Andreas f 1849 og Fredrik Martin f 1851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anna Jørgine Abrahamsdtr. var f.1823 på Kolbeinshaug i Fjelberg(nå Ølen)og datter av Abraham Mikkelsson f.1757 på Tofte i Fjelberg og døde i 1827 og Brita Sveinsdtr.f.1789 på Gjerdevik i Fjelberg og død 1867. Abraham var gift 3 ganger. Siste gang med Brita. Ølen II, side 255, nr. 30 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Brita Sveinsdtr.f.ca 1792 (ikke 1789) er datter til Svein Svaleson og Magla Nilsdtr. som bodde på Fjetland i Jelsa ved FT 1801. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.