Gå til innhold
Arkivverket

[#54011] Axel og Julie Bech/Beck, Oslo


Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Jeg har nå kommet over en familie som jeg ønsker å finne ut mer om.Axel Rudolf Bech/Beck var født 1875 i Kraakstad. I folketellingen 1900 bodde han med sin kone i Rathkes Gade 13 i Kristiania. Hans kone heter Maren Julie, f. Andreasdatter Smedsrud. Henne var født 27.februar 1879 i Kraakstad. De giftet seg den 17.april 1900 i Petrus kirke i Oslo.Etter hva som fortelles i vår familie skulle dette paret ha 2 sønner. En av sønnene var konditormester i Oslo. Et barnebarn av Axel og Julie skal hete for Anne Lise. Tenkte at denne konditormesteren burde være lett å finne, men det har ikke gitt noen resultater så langt.Julie Bech/Beck bodde på Adamstuen aldershjem ved Ullevål sykehus før hun døde.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut mer om denne familien. Dette barnebarnet Anne Lise er en tremenning av min oldefar. Alt av informasjon er av interesse.På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Tusen takk for hjelpen Anne. Jeg har gått igjennom kirkebok fødte 1900-1902, men uten resultat. Da har jeg noe å bygge videre på. Da skal jeg gå igjennom kirkeboken videre for å se om jeg finner noe! Igjen, en stor takk til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Det er det jeg mener det skal stå også. I Folketellingen 1900 står det BECH: LenkeTakk for hjelpen Anne. Sliter litt med å tyde selv, for det virker som det står Beck, men etter hva som sies av familie skal det være Bech. Men disse er jo da som sagt ikke sikre. Og de er ikke etterkommere, og bærer navnet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.