Gå til innhold
Arkivverket

[#54016] Ytre Eidsfjord


Gjest Kjersti T.H. Øvergård
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti T.H. Øvergård

Leter etter dåpen til en som er født i 1928. Han er døpt i det som i dag er ytre Eidsfjord, hvilke prestegjeld var dette i 1928?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Informasjon om Eidfjord: Tilhørte Bergen stift, Bergenhus amt, Sundhord og Hardanger fogderi rundt 1750.Ulvik prestegjeldKirkesokn: Ulvik, Granvin, Eidfjord (1688-1967).Navneskifte fra Granvin prestegjeld til Ulvik 1858.Gnr. 32 ble overført fra Granvin sokn til Ulvik sokn 1894.Tilgang: Eidfjord var eget prestegjeld til 1688. Gnr. 98-116 og 122-151 fra Kinsarvik i Ullensvang til Granvin sokn 1964. (Kilde: Riksarkivet [url="http://www.riksarkivet.no/>http://www.riksarkivet.no/).Jeg sjekker ofte her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Ytre Eidsfjord er sokn under Hadsel prestegjeld. I 1928 heitte det trulig Eidsfjord, og låg under Hadsel også den gongen. Seinare vart soknet delt, og Indre Eidsfjord overført til Sortland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjersti T.H. Øvergård

Det var en flott link. Har letet i alle de aktuelle bøkene nå, men finner fremdeles ikke vedkommende. Vet noen om alle bøkene er lagt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirr Alén Rasmussen

Klikk på 'Skanna kyrkjebøker' og søk på Hadsel. Den einaste kyrkjeboka som er lagt ut og som dekker 1928, ser ut til å gjelda Hadsel/Hadsel, dvs Hadsel sokn i Hadsel prestegjeld. Viss vedkommande du leitar etter er døypt i Ytre Eidsfjord, finn du han neppe her.mvh Geirr Alén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjersti T.H. Øvergård

Takk for tipset, men den nyeste boka hans dekker ikke det området. Har vært i kontakt med han og han er ikke sikker på hvem som er far til han jeg leter etter... Men har fått tips om andre jeg kan prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.