Gå til innhold
Arkivverket

[#54022] Karl Ludvig Andresen, født 1870, Bosatt i Kristiania/Oslo


Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Karl Ludvig Andresen er født 14.desember 1870 på Smedsrud i Kraakstad. Han blir konfirmert i Kraakstad den 4.oktober 1885. I folketellingen 1900 bor han i Trondhjemsveien 47 i Kristiania: Lenke Den 21.10.1895 blir han viet til Inga Karoline Sofie Welle, født 1872 i Borre. Vielsen står innført under dissentere i Petrus menighet i Oslo.De får følgende barn: 1. Henry, født 1894 i Kristiania.2. Klaus Ingolf, født 7.februar 1896, døpt 29.mars 1896 i Petrus kirke.3. Sigrid Lovise, født 25.september 1898, døpt 6.november 1898 i Petrus kirke.4. Ingerid Konstanse, født 23.juli 1901, døpt 13.oktober 1901 i Petrus kirke.5. Ragnhild Konstanse, født 14.desember 1902, døpt 22.februar 1903 i Petrus kirke.Familien har bodd i Trondhjemsveien siden 1896 og til 1903. Etter dette slutter alle spor.Noen som kan hjelpe meg med ytterlige informasjon? Giftet barna seg? Kjenner noen til når noen av de overnevnte personer døde? Kjenner man til noe annet rundt disse?Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Som tips ville jeg ha søkt etter konfirmasjon på barna i andre kirkebøker på oslos østkant og sentrum. Folk flyttet ofte på den tiden ifra et leierforhold til et annet. Adressekallender kan også forsøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Problemet er at jeg er bosatt ute på Ørlandet i Trondhjemsfjorden. Ikke så lett å komme seg til arkivene. Skulle med glede saumfart hvert et arkiv om jeg hadde muligheten...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Føler jeg snart har saumfart hver en kirkebok, men uten noen større resultater enn de jeg har nevnt ovenfor. Prøver å finne personer som har barn som muligens lever i dag. Det er ikke lett. Personvernet er et stort hinder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Petrus 1885-1903, døde 1902 nr. 2: Ingrid Konstanse Andresen f. 23.07.1901, død 11.01. 1902, gravlagt 16.01.1902. Som far er oppgitt Karl Andresen, adresse Thjemsv. 47.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Randi. Jeg tenkte at denne datteren måtte ha gått bort, da det kommer en datter til den 14.desember 1902 med navnet Ragnhild Konstanse. Delvis oppkalt etter sin storesøster Ingrid Konstanse. Tusen takk for hjelpen med søket. All hjelpen jeg har fått har hjulpet meg utrolig på vei med å finne deler av familien.Utrolig spennende, men veldig nitidig arbeid. Men ser et lys i tunnelen hver gang jeg finner en person, eller dere finner for meg.Snart kan man håpe på et slektsstevne håper jeg! :D Igjen en stor takk til deg Randi Haugros som har tatt deg tiden til å hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.