Gå til innhold
Arkivverket

[#54024] Jens Martin Andresen, født 1858, Bosatt i Oslo/Kristiania?


Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Jens Martin Andresen ble født 25.mars 1858 i Kråkstad. Han står som utflyttet til Kristiania den 20.januar 1883, da fra Kråkstad. Noen av hans søsken benyttet navnet Smedsrud.Jeg finner ikke denne personen i noen folketelling i 1900. Den 15.august 1886 står han oppført som fadder i Sagene kirke i Oslo, til barnet Ivar Marinius Andresen.Noen som kan hjelpe meg med ytterligere informasjon?På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei Carsten. Må bare takke deg utrolig mye for all informasjonen du har klart å skaffe til veie. Jeg har lett og lett etter disse personer i faktisk flere år, men uten noe resultat. Og så finner du de frem på 'null komma niks'. Er bare så utrolig glad for hjelpen.Grunnen til at jeg nå har begynt å lete etter Andresen-familien er at vi skal prøve å få til 'slektstreff', og etter flere års søken har jeg nå tatt mot til meg i å legge ut innlegg her på Digitalarkivet. Heldigvis og flaks var det at bl.a. du har hjulpet meg utrolig mye med å finne overnevnte personer.Igjen en stoooor takk Carsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Følgende vites om familiens barn:1. Henry Oskar Krogstad, født 18.12.1886 i Kristiania, døpt 16.01.1887 i Paulus kirke, konfirmert 14.04.1901 i Gamle Aker kirke. Han emigrerer 14.09.1906 fra Kristiania til New York, USA. Han hadde blå øyne og var 5 feet og 6 inches.2. Eugen Krogstad, født 1889.3. Georg Krogstad, født 1891.4. Marie Haug, født 1891. ???? Er dette en datter? Hun som oppført som datter i Folketellingen 1900. Link finnes i tidligere innlegg.5. Arthur Paulus Krogstad, født 08.10.1895, døpt 24.11.1895 i Paulus kirke, død 09.10.1971, gravlagt 27.06.1972 fra Vestre gravlund. Gift med Magda. Barn ukjent!6. Haakon Fredrik Krogstad, født 21.05.1897 i Kristiania, døpt 04.07.1897 i Paulus kirke, konfirmert 28.05.1911 i Trefoldighet kirke, død 05.02.1979, gravlagt fra Nordre gravlund. Gift med Karen Josefine. Barn ukjent! Er det noen som kjenner til noe mer rundt denne familien? Jeg er takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Her er han i US-census 1930. Bosatt i Hempstead, Nassau i New York. Han er gift med Nicoline G. som er født i Norge i 1885. Hun emigrerte også i 1906.Han har tre barn: John L. født: 1913. Grace E. født: 1919. May E. født 1926.De giftet seg i 1912 og eier sitt eget hus verdt 9000 USD. Han er nå contractor i bygningsbransjen. Eldste sønnen er clerk./S

bilete3770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Henry var nok hjemme en tur i 'gamle landet' i 1925. Her finner vi han som passasjer på Stavangerfjord som ankommer New York 21. august 1925. Det kan se ut som han reiste alene. (linje 27)./S

bilete3771.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

John finner vi i US Social Security Death Index som født 22. februar 1913 og død oktober 1982.Siste bopel: 11782 Sayville, Suffolk, New York, United States of America./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

John var SGT US ARMY WORLD WAR II. Service Start Date: 8 Apr 1942.Han er gravlagt på Calverton National Cemetery, 210 Princeton Boulevard Rt 25 Calverton, NY 11933 (Section 10 Site 549).Han døde 13 oktober 1982, gravlagt 18. oktober 1982./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei Steinar. Det var en stor overraskelse for meg nå når jeg logget på mailen min og fikk frem så mange debattinnlegg her på Digitalarkivet. Jeg må si at jeg er rørt over ditt arbeid med å hjelpe meg.Du har jo funnet hele slekten der nede i USA. Jeg takker så utrolig mye for hjelpen, Steinar. Er nærmest i sjokk jeg nå. Dette ble mange inntrykk på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.