Gå til innhold
Arkivverket

[#54026] TRODALS-MADS - Mads Andersen Trodalssstrand


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg prøver å finne ut så mye som mulig omkrin Mads Trodalsstrand som i 1839 ble dømt for Mordet i Trodalen. er det noen som kan hjelpe meg med flere opplysninger omkring mannen,dommen,tiden på Akershus m.mHer er det jeg har funnet ut om han og hans familie.Jeg vet at det er skrevet en bok.FAKTA: Mads Andersen Trodalsstrand ble født på gården Trodalsstrand i Førde i 1819. Han var sønn av Anders Nilsen f.1795 og Nelle Torgerdatter f.1790 .I 1865 er foreldrene bosatt som Kårfolk på gården Renestøl eller Reinen i Nausdal Sokn i Førde.Faren Anders døde i Førde 24.august 1873 , mens moren Nelle Torgerdatter døde 18.mars 1866 i Førde.Begge var da bosatt på gården Trodalsstranda.Foruten Mads hadde de følgende barn: * Rakel Malene Andersdatter f. 3.juli 1824 i Førde * Anne Berte Andersdatter f. 1827 i Førde Mads døde 7.april 1903 og begravet 15.april samme år i Førde.Ved begravelsen var bostedet oppgitt å være Ekeland.Han ble dømt for MORDET PÅ OLE OTTERNÆS 1839 I TRODALEN , FØRDE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå vet ikke jeg hvilken bok du tenker på, men Staalesens siste Varg Veum roman tar utgangspunkt i Angedal-saken. her fra innledningen fra en omtale av boken: 'I 1859 forlet Trodals-Mads Angedalen for å sone Noregs lengste dom. 42 år seinare vende han tilbake frå Akershus festning. 136 år seinare vert privatetterforskar Varg Veum innhenta av fortida. Året er 1995 og Veum står på drapslista til ein etterlyst fengselsfugl i Oslo. Veum byrjar nøste opp ein tråd som tek oss tilbake til Bergen i 1970 då han som sosionom i barnevernet henta ein apatisk baby frå ein skiten leiligheit og ei alkoholisert mor. I Angedalen nesten femten år seinare smell rifleskota som piskeslag rundt øyra på Varg Veum der han balanserar på dei glatte steinane i Trodalen. Eit kaldblodig mord skal oppklarast, og historia om Trodals-Mads vert spunnen inn i handlinga. Etterkvart vert eit nettverk av uoppklarte drap, løgnar og ødelagde liv henta fram frå sjebnen sitt blodige arkiv. Sunnfjord er åstad for ein spritsmuglarliga med internasjonale kontaktar, og for sprit og marknad må liv og andre si lukke vike. Fortida innhentar eller har sett sitt sterke preg på dei aller fleste av karakterane. Dei lever sitt liv i tråd med den starten skjebnen har gitt dei og få, om ingen, kjem seg av dette dødelege sporet.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

og fra Fylkesleksikonet: ------------------------ 'Trodalsmordet og Trodals-Mads Trodalen er eit fjellpass mellom øvre Angedalen i Førde og øvre Naustedalen. Her dreiv fehandlarar krøtera gjennom i gamle dagar på veg frå Nordfjord til Sogn og Austlandet. Ved Trodalsvatnet låg ein liten gard, og her vart Trodals-Mads fødd i 1819.Publisert 18.09.2001 15:48. Oppdatert 24.07.2002 13:50. I 1839 kom aurlendingen Ole Olsen Otternæs gjennom Trodalen. Han var skreppehandlar, og som så mange andre aurlendingar også fehandlar. Den 20 år gamle Mads rekna med at Otternæs hadde mykje pengar på seg, for han drap fehandlaren og søkkte liket i Trodalsvatnet.Mads tilsto ugjerninga, og fekk hard fengselsstraff. Då han slapp ut, budde han i Einehogen i Angedalen og livnærte seg m.a. av å lage hornskeier.Han døydde i 1903, og ligg gravlagd ved Førde-kyrkja. I 1884 skildra forfattaren Kristian Elster d.e. Trodals-mordet i novella ”En korsgang”. '-------------------------- 'Kristian Elster d.e. Kristian Mandrup Elster d.e. (1841–1881) frå Førde.Publisert 12.09.2001 11:32. Oppdatert 13.04.2007 13:54. Fødd i Namdalen, kom til Førde i 1853, der faren Christen var sorenskrivar. Forfattar, kritikar og forstmann.Debuterte med det historiske dramaet ”Eystein Meyla” i 1863. Gav m.a. ut novellesamlinga ”Solskyer” og romanane ”Farlige folk” og ”Tora Trondal”. I 1946 kom hans sosialantropologiske studie ”Om motsetningen mellem det vestlige og østlige Norge” ut i bokform.Far til Kristian Elster d.y., og bestefar til kringkastingssjef Torolf Elster. '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

og litt til;'Justismord I Dødens drabanter hentar Staalesen inspirasjon frå historia om Tro- dalsmordet og Trodals-Mads, ein 20 år gamal einstøing som i 1839 vart skulda for å ha drepe fehandlaren Ole Olsen Otternæs frå Aurland. Liket vart aldri funne, men ein antar det vart søkt i Trodalsvatnet i Angeda- len ved Førde. Trodals-Mads tilstod og fekk Noregshistoria si lengste fengselsstraff. 42 år sat han på Akershusfestning. I dag ville sjølv den dårlegaste advokat fått han frikjent, meinar Staalesen. -- Kan det ha vore justismord? -- Teoretisk sett, ja. Fehandlaren kan ha glidd på steinane og døydd, Trodals-Mads funne han og tatt på seg skulda. Eg var der seinast igår saman med VG. Steinane langs vatnet er sleipe og glatte. Liket vart aldri funne og kven veit kva forhøysmetodar Trodals-Mads vart utsett for. Folkeleg Men stor popularitet til tross. Sjølv meinar Staalesen kriminalforfatta- rar vert overfladisk behandla i bokmeldingar. Meldarane begrunnar ikkje skikkeleg og er ikkje litteraturkritiske. Staalesen slepp heller ikkje til på trykk i høglitterære tidsskrift som Vinduet og Vagant. Krim er og blir folkelig. -- Eg likar jazz der ein kan høyre melodien og litteratur som har ei forteljing. Eg prøver å vere ein folkeleg forfattar. Ved inngangen til Strandkaien 2 i Bergen vart det nyleg hengt opp eit skilt: Varg Veum. Privatetterforsker. Ein kjem neppe nærmare folkeleg enn det.' (ref Anne Viken, frilansjournalist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.