Gå til innhold
Arkivverket

[#54029] Hans Peter og Julie Andresen, Kristiania/Oslo, Kolonialeier


Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Fant Julie Alette gravlagt på Nordre Gravlund i Oslo gjennom Dis-Norge sitt gravminneregister, og begynte å nøste derfra. På samme grav er forøvrig datteren Magda Otilie og hennes mann og sønn gravlagt. Har også saumfart kirkebøkene for Sagene og funnet flere opplysninger. Her er hva jeg til nå har funnet:Hans Petter Andresen f: 20/01/1850 d: 02/05/1912 begr: 11/05/1912. Gift med Julie Alette f: 1850 i Aas d: 06/06/1914 (av lungebetennelse) begr: 11/06/1914. De hadde bosted i Bjølsengaten 11.Magda Otilie (barn nr 2) f: 13/06/1878 d: 20/07/1961 Gift 01/06/1914 med: Sigurd Hansen (Vognmann) f: 16/09/1874 d: 05/03/1947. De hadde bosted i Bjølsengaten 13. De fikk 30/08/1916 sønnen Ivar Arne, han døde 19/11/1983.Da det her ikke er registrert flere navn på graven kan han ha vært ugift eller hans kone kan leve ennå. Du bør kontakte Gravferdetaten i Oslo Kommune og spørre om opplysninger om hvem som fester denne graven, det kan lede til etterslekt som lever i dag.Ivar Marinius (barn nr 5) døde bare 3 år gammel av difteri f: 22/07/1886 d: 27/12/1889 begr: 03/01/1890Da var familien boende i Bjølsengaten 9.Jeg har tatt bilde av gravstedet og kan sende deg dette hvis du gir meg en e-post adresse. Forøvrig vil jeg legge ut disse korrigerte opplysningene på gravminneregisteret samt legge ut bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Heisann Steinar. Det var jo fantastisk, nærmst utrolig at du har satt av all denne tiden til å finne ut så mye for meg. Jeg er begeistret og forundret over ditt engasjement..! :DDet er utrolig hva du har klart å finne frem av opplysninger. Jeg skal ringe gravferdsetaten kl.09.00, for da åpner de. Så skal jeg prøve finne fester på disse gravene.Er veldig interesert i bilde av gravstedet. Min mail adresse er: klarsenvigardt@orland-flystn.vo.mil.no Litt lang mail adresse. Da venter jeg spent på mail fra deg.Og igjen! En utrolig STOOOOOR takk fra meg og hele familien som så lenge har prøvd å finne ut sin familie Andresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Barn nr. 4 Aksel Johannes tok etternavnet Smedsrud. Han skal muligens være gravlagt i Oslo. Han hadde to døtre: Erna og Randi. Erna skulle vært gift med en Gunnar Haugerud som var sjømann. Aksel skulle vært gift med ei dame som ble kalt Lissy. Det er mange små ledetråder. hmm, men jeg ser stadig lysning med all hjelpen jeg får her inne!Snart blir det slektsstevne.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Hei! Bare hyggelig å hjelpe.Med de nye opplysningene finner jeg Aksel (Axel) Smedsrud også begravet på Nordre Gravlund i Oslo. f: 03/07/1883 iflg gravminne registeret - dette kan være feil. Jeg skal sjekke mot gravsteinen. d: 22/05/1955 begr: 20/06/1955.Her er også hans hustru Elisabeth Nelly f: 07/12/1889 d: 10/09/1974 begr: 27/09/1974.Her ligger også den ene datteren Erna Alette Haugerud f: 16/05/1916 d: 04/05/1963 begr: 11/06/1963.I Kirkeboken for Sagene finner jeg fødselen til Erna. De har bosted i Bjølsengaten 11 og Aksel er tømmermann. Elisabeth er født Moss og de ble gift i 1912. Jeg har ikke funnet deres giftemål i kirkebøkene for Sagene, så det kan tenkes at de ble gift i en annen kirke. Har heller ikke funnet noe barn før Erna i 1916.Jeg skal rusle bort å ta et bilde senere, sender deg disse etterhvert.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.