Gå til innhold
Arkivverket

[#54030] Sør-Trøndelag, Trondheim: Ernst Ernstsen og Anne Larsdt., midten av 1700-tallet


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

I et skifte etter Lars Olsen Stokkrønningen i 1762, Meldal, fant vi at hans eldste datter, Anne var gift i Trondheim: 'Anne Larsdt., g.m. en kiørrer ? i Tronhiem ved navn Ernst Erntsen'. Anne er f. 1728, og har ei søster, Kari, f. 1730.Vi prøver også å finne ut om Anne Larsdt. kunne hatt en sønn, Erik Olsen,(f. mellom 1748-1754)som ble født i Trondheim, men kom tilbake til Meldal.Har prøvd å finne disse i Trondheim, og lette bl.a. på Family Search. Der fant jeg følgende som gjorde meg nysgjerrig:Døpt 31.5.1751, Lade, Stinda: Erich Ollesen. Foreldre: Olle Erichsen og Anne Larsdatter.Gift 29.9.1753, Lade, Strinda: Olle Erichsen og Anne Larsdatter.Sjekka døpte i den første scannede kirkeboken for Lade:Døpt Fest Trinitatis 1763: Erland Erlandsen og Ane Larsd. b. MarenFaddere: Marit Andersd. Thyholt, Karen Erichsd., Ane Ludvigsd., Peder Jons., Ole Hils. ? (Hies. ?).Dette var det nærmeste jeg kom Ernst Ernstsen og Anne Larsdatter.Finner ikke Ernst/Erland eller Anne Larsdt. i 1801.Er det noen som har kjennskap til noen av disse folka ? Den eldste kirkeboka for Strinda, Lade er ennå ikke scannet og jeg får derfor ikke til å sjekke det jeg fant om Erik Olsens dåp i 1751 og vielsen i 1753.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.