Gå til innhold
Arkivverket

[#54050] Svenske Viktor Emanuell Eriksson og Klara Frederikke Kristoffersen Tvethe


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Viktor Emanuell Eriksson f. 1881 fra Gävle giftet seg 12.02.1933 med min fars tante, Klara Frederikke Kristoffersen Tvethe i Stange. Lurer på om noen har opplysninger om disse to,eventuelt fødselsdato og hvem som var hans foreldre. Aner heller ikke hvor lenge Viktor bodde her i landet. Håper på hjelp! Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Inger MarieLegger inn et svar her jeg i stedet for min egen debatt.Jeg har ikke funnet noe enda, sliter med å komme inn på de svenske kirkebøkene i kveld. Kanskje stor trafikk nå, det blir nok bedre senere.Jeg var interessert i å se hva som står innført ved vielsen, men finner den ikke jeg. Sjekket viede i stange. Giftet de seg et annet sted ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Fant en Viktor Emanuel f 1881 i Gävle. Far er Johan Erik Eriksson snekker f 1848 Valø. Mor Anna Kristina Karlsson f 1841 i Bælinge. Barn Johan Oskar f 1875, Sigrid Margretha f 1875, Viktor Emanuel og Anna Bernh:a Otillia f 1888.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen takk- Dette er nok riktige mennesker. Viktor Emanuell skal ha vært gift med min fars tante. Han kom og bodde her i landet noen år. Jeg er ute etter om han hadde barn og hvor mange. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Har undersøkt med min slektning i Sverige om hvor Viktor og Klara skal ha giftet seg og får opplyst Stange og 1833. Klara var jo min fars tante så det er virkelig spennende å finne ut om hennes liv og hvor mange barn hun hadde. Mvh. Inger Marie Ps. Tusen hjertelig takk for all hjelp.!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Er dette rett Klara?Sandin f. Kristoffersen-Tvedter, Klara FredrikkeMyskje 5:58Död 14/4 1967.Kyrkobokförd i Söderala, Söderala kn (Gävleborgs län, Hälsingland).Född 7/10 1893 i Norge.Gift kvinna (18/5 1946). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Söderala, Söderhamns kn (Gävleborgs län, Hälsingland)Födelseförsamling i källan: NorgeKällor: DB, FS / DOR 67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Dette er riktig dame. Har kikket på mine papirer og datoene er akkurat de samme som de jeg har notert. Takk for at du hjelper meg!!! Mvh. Inger- Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

I så fall er hun gift på nySandin, Sven GustafSolfagrav 3, nb 141 48 Huddinge (Boendeadress 1 nov 1970)Död 24/4 1972.Kyrkobokförd i Huddinge, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland). Mantalsskriven på samma ort.Född 15/5 1901 i Nyköpings västra (Södermanlands län, Södermanland).Änkling (14/4 1967). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Huddinge, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland) Trångsund, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland) Sankt Mikael, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland) Flemingsberg, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland)Födelseförsamling i källan: NYKÖPINGS V (Södermanlands län)Källor: MTL 71 / RTBd 72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Dette er helt klart den Klara Fredrikke jeg har lett etter. Jeg hadde hørt at hun var gift 3 ganger - det spennende nå er hvor mange barn hun hadde. Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det enkleste for å finne alle hennes barn er å sende et brev til tingsretten. Da får du barnas navn og adresse. Siden det er noen år siden hun døde så må man bare lete de opp. Jeg hjelper gjerne til. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Myskje 5:58 det er adressen og ja hun giftet seg med denne Sandin da. Døsdboken begynner 1947, derfor finner jeg ikke Viktor. De holder på å lage dødsboken fra 1900 nå, blir bra når den kommer. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Viktor Emanuell Eriksson skal ha blitt født 10.06.1881 og døde i 1943. Dette har kommet frem i løpet av dagen!!!! Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Inger MarieIgjen har Ulla vært snill. Hun skriver her:” Tema 54050 finns i Gävle C1:22a 1881 nr 300 född 10juni Victor Emanuel 4barnet far Snick.arb Johan Eric Ericsson 32 år mor hu Christina Carlsson 39 år. Anteckn No 139 - III:2.”Det må jo være denne familien i 1890 tellingen ? Om personen Namn: Viktor Emanuel Hemförsamling: Gefle Hemort: 2:dra Qvarteret Kontrakt: Ö. Gestriklands Län: Gävleborg Födelseår: 1881 Födelseförsamling: Gefle Civilstånd: Ogift (O) Kön: Man Familjeställning: s.Personer i hushållet: Fam. nr 1 Johan Erik Eriksson, f. 1848 i Walö, Snick.arb. Anna Kristina Karlsson, f. 1841 i BälingeJohan Oskar, f. 1875 i GefleSigrid Margreta, f. 1875 i GefleViktor Emanuel, f. 1881 i Gefle Anna Bernh:a Ottilia, f. 1888 i GefleHilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Dette er helt sikkert de riktige menneskene. Kjenner igjen noen av navnene samt navn på foreldrene.Dere er kjempesnille!!! mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.