Gå til innhold
Arkivverket

[#54051] Margrethe Schielderup


Gjest Helge Olaf Bergmann
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Olaf Bergmann

Søker etter Margrethe Schielderup født 1745 i Bergen. Hun døde 10.10.1789 i Bergen. Hun giftet seg 5.8.1773 med Jacob Conradussen de Lange. De var mine tipp 3 oldeforeldre. Jeg ønsker å vite hvem hennes foreldre er? Har funnet flere Schieldrup stamtavler men dette navnet finner jeg ikke. Håper på positivt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette var ikke enkelt. Eneste Margrethe Schieldrup jeg finner omtrent samtidig, er denne damen f. i Stokke: Lenke Litt aldersforskjell, f. 1738, men om hun var var gift tidligere kan det være en mulighet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Jeg lurer også litt på hvem hun er. Det er tvilsomt at hun er en Schjelderup. Jeg tror at Schjelderup-navnet stammer fra hennes første ektemann, men jeg vet ennå ikke hvem det var.Jeg har heller ikke flere opplysninger angående hun du lenker til i (6), Gunn, men hun blir ikke nevnt så mange ganger, så det er lite trolig at hun vokser opp.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, jeg ser jo nå at det var ektemannen til Margrethe som var gift før. Jeg har ikke greid å finnes hennes fødsel i Bergen til nå. Lurer på om du Berit, greier å finne ut av dette?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nei, jeg har heller ikke funnet ut av henne. Men jeg tror det er de som får 4 barn i Alversund (Hamre) 1778-1784. Og jeg lurer på om det er Jacob Lange som blir gravlagt der 2/6 1788 60 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Olaf Bergmann

Utrolig godt mange av dere jobber! Takk for det. Finner fødselen og vielsen i familysearch, samt en fetter av meg har forsket litt tidligere. Ifølge familysearch har hun tidligere vært gift med en Canute Beathe Geelmuyden?! Merkelig fornavn. Han døde 1768. Virker som barna til Margrethe stemmer. Hvilken kirke ble Jacob og Margrethe viet i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg lurer på om Jacob de Lange kan ha vært gift 3 ganger? En Jacob Lange ble gift 1743 med Ide Tønnisdt., men hun dør i 1795 så han er ute av bildet. Så er det en styrmann med samme navn som blir gift 1745 med Abel M. Køning og de finner jeg ikke igjen. Da er det 3 vielsen igjen.11/6 1754 DK ungk. JdL og Anna Giese + 1759 DK21/4 1761 DK enkm. JdL og Canute Beathe Geelmuyden + 1768 DK5/8 1773 DK enkm. Jdl og Margrethe Schielderup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Olaf Bergmann

Ja, jeg tror det stemmer at han var gift 1745 med Abel Koning. De fikk 5 barn sammen. Jeg tror Margrethe ble født i Bergen eller i nærheten, men ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.