Gå til innhold
Arkivverket

[#54054] Hjelp til tyding av kirkebok - Vår Frue i Trondheim 1828


Gjest Hanne Johnsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Johnsrud

HeiHar noen anledning til å hjelpe meg med hva som står etter navnene på foreldrene til Lorents Martinius?I Klokkerboken er han nummer 29, helt nederst på denne siden: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16352&idx_id=16352&uid=ny&idx_side=-137>LenkeI Ministralboken er han oppført på denne siden, nummer 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

En oversikt over byens veiter ligger her:LenkeLangt nede i teksten er et kart fra 1830. Du ser Fjordgaden langs fjorden i nord og Kjøbmandsgaden med bryggene mot elva. Brattørveita går parallelt med Fjordgata (nærmest denne tror jeg) fra Søndre gata til Kjøpmannsgata.Ellers finner du Brattørveita også på Statens kartverk (Norgesglasset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Har du klart å finne ut hvor foreldrene, Peder Ingebretsen Herness og Seriane Olsdtr., kom fra? Da eldste datter ble født, er Peder oppført som soldat, senere som arbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Tusen takk Astrid, dette gjorde det mye klarere for meg.Til Eva. Nei jeg vet ingen ting om hvor Peder og Seriane kan fra. Deres sønn Lorents er en kollegas tippoldefar. Hun skal en tur til Trondheim og hadde lyst til å se området der han var født. Skal sjekke med henne om hun vet noe mer.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.