Gå til innhold
Arkivverket

[#54057] Laurits Larsen Omsland. født 1881 i Kjose, Brunlanes.


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Laurits Larsen ble konfirmert 12/4 1896 i Larvik. Ved konf. opplyses at han er født 24/10 1881, døpte 20/11 1881 som sønn av Hans Larsen Omsland og h. Maren Andrea Larsdatter. Jeg kan ikke finne dåpen i kirkebøkene. Trenger hjelp.MVH Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Som du ser står det ved konfirmasjonen at han er født i Brunlanes,kirkebøkene der er ikke scannet for det aktuelle året etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ble litt forvirret i faten av opplysningene om født i Kjose i 1881, sønn av Hans Larsen Omsland.Da skulle det vel være mulig å finne han døpt i Brunlanes da?Fant en annen Lauritz døpt 1882 i Tjose, med et annet foreldrepar, Omsland?LenkeSiden han ble konfirmert i Larvik, kan det ha vært på Langestrand , tro?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk fant jeg tre barn døpt i Brunlanes : Anders Kristian Hansen dpt 6 april 1884Laura Theoline Hansdatter dpt 30 april 1887Johan Edvard Hansen dpt 22 okt 1882Legger lenke til den ene dåpen her: LenkeOm du ser på folketellingen 1900, så ser det ut til at da er Omsland registrert under Hedrum.Ville tro at det må være noe som mangler i kirkebøkene, eller at de er så rotet ført, så det ikke er lett å finne igjen barn døpt her.Vet ikke om Laurits kan være ført i Hedrum? Bare en tanke?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er vel lite trolig , for jeg ser at det var moren som er ført f. i Hedrum. Barna er f. i Brunlanes sier folketellingen. Litt av en nøtt, jeg prøver en gang til med kirkebøker for 1881.Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, nå har jeg sett gjennom kirkebøker for Brunlanes Kjose nok en gang fra 1877-1883. Finner kun et par Lauritser, men ingen med rett foreldrepar. Håper noen kan løse den nøtten. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott, Anne! Da tror jeg faktisk jeg likevel har funnet gutten døpt i Brunlanes, det var en av Lauritsene der som var ført med rett mor men med en et annet farsnavn, skal se om jeg finner han igjen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Skeptisk,rart han skulle bli konfirmert så tidlig som 1896 da.Og ikke stemmer alderen på foreldrene heller,i forhold til folketellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Det var vel ikke så mye som lignet morens navn i denne dåpen.(Innlegg 14) Konfirmasjonsdag er registrert i både kirkebok for Kjose og for Larvik, og med de samme foreldre som står oppført i FT 1900. Har du alle andre data på denne Laurits, Terje?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver om jeg kan starte litt i en annen ende. Lurer på om dette kan være foreldre til Maren A. Larsdatter som ble gift med Hans Larsen, Omsland? Hun ver oppført med hjemsted Gjone, og dette var i Hedrum. Fars navn stemmer, men litt i tvil med hensyn til alder på Maren?Her i 1865-tellingen Hedrum: Lenke Sammenlikn vielsen i Tjose, innlegg 11. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her er vel Hans Larsen på Omsland hos foreldre og hjelper faren i 1865? Lenke Men dette er ikke nytt for deg, men kan hende til hjelp for andre som vil lete i div. kirkebøker. Brunlanes, Hedrum, Larvik? Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.