Gå til innhold
Arkivverket

[#54063] Skattelister


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Har føselsdato forsvunnet fra skattelistene til Adressa i Trondheim. Jeg så nylig til min skuffelse at kun fødselsår stod der. Hva har skjedd hvis noen vet det? Jeg selv var nøye med å ikke fortelle at det fantes slik dato på skattelistene hos Adressa. Får håpe det er midlertidig mens 2006 er ute offentlig.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Arnfrid M.!Mange takk! Jeg ble glad nå, for da kan jeg lettere fullføre eget verk ang. en av mine slektsgreiner.Noen som vet ang. Adressa? Det var noe mer tungvint hos Aftenbladet. F.eks. jeg som har flyttet i mellomtiden. Fant ikke min fødselsdato nå, men der jeg bodde i 2000/2001.mvh. Kristin S. Aasenmvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Hvis du forteller meg hva den S. står for, så kan jeg fortelle deg når du er født, og hvor du bodde i 2006. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei T.Granlund!Takk for innlegg! Det er ikke nødvendig å si hva s. står for, siden jeg vet det når jeg er født og hvor jeg var i 2006. Jeg oppga det som et eksempel til at det var lettere hos Adressa (før de fjernet fødselsdato) enn hos Aftenbladet. Hvor ville du finne min fødselsdato ang. året 2006 når jeg ikke finner det i Aftenbladet? Jeg fant min f.dato for 2001/2000, men ikke for 2006. Det bes om at min fødselsdato/år ikke kommer her.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

PS. Fødselsdatoen er nok bare angitt på første stdet, som er i 2001. Samme person er angitt i 2002 og 2006, på samme linje,rett ut for den som er oppført i 2001. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Etter slik jeg har forstått det fra skatteetaten er det nå lovbelagt at kun fødselsår (og ikke dato) vises på skattelistene etter 2005 (altså f.o.m. 2006). Jeg vet at Adressa (og noen andre aviser) tidligere viste fødelsdato, jeg har ikke funnet noen for 2006.Her er ihvertfall lenken til lovdata om publisering av skattelister på internett: LenkeMed vennlig hilsen, Ken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Dersom mange har same namn, stemmer det ikkje nødvendigvis at ei linje inneheld same person for 2001, 2002 og 2006, slik det står i innlegg (6).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!K.Nordberg og T.Igelkjøn:Takk for deres innlegg!Jeg har tidligere lest om at det var begrensninger ang. skattelister fra ligningsåret 2005 eller 2004, f.eks. utlegging i kun tre uker. Derfor ser vi ikke skattelister for årene 2003,2004,2005. Fikk spm. om det fra noen kjente. Da nevnte jeg det og foreslo aktuelle steder som hadde bl.a. fødselsdato.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.