Gå til innhold
Arkivverket

[#54069] Hvor er Ulvsnesøy i 1900-tellingen?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

'Ulfsnesøens Opdragelsesanstalt i Nordhordland for vanartede og forvildede gutter', startet opp i 1881 og ble lagt ned i 1981. Hvor finner jeg brukerne som bodde der i 1900?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kanskje tid for litt repitisjon: Det er lett å finna Ulvsnesøy i landsomfemnande søk. Ein går til Vel gardar og vel enten Børjar på eller Inneheld. Dinest kan ein prøva med Ulfsn eller Ulvs, eller ein kan prøva med det meir avanserte Ul[vf]sn[æe]sø[y] (sidan ein kan ha både ulv og ulf, næs og nes og øy og ø). Resultatet er at ein kjem til Ulfsnesøen i Bruvik, som Yngve seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dete var berre dumt frå mi side. I iveren søkte eg berre på starter med Ulv. Eg burde jo vita at det var i Bruvik.Samstundes meiner eg å ha sett at nokre og er ført saman med til dømes huslyden sin i byn, kan det vera korrekt? Altså at dei er dobbetførde.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok en del som er dobbeltførte: Midlertidig fraværende hjemme, og tilstedeværende på Ulvsnesøy, eller motsatt.I motsetning til en del av de tidligere tellingene er ikke 1900-tellingen tatt opp Nyttårsaften, og dermed er det færre ferierende i denne tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.