Gå til innhold
Arkivverket

[#54073] Marte Nilsdatter og Juul Michelsen Norderhov


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Hvem var disse ? Jeg kjenner til at de forlovet seg i slutten av 1715 i Norderhov. Marthe vet jeg hadde en bror Halvor som var gift med Ragnhild Olsdatter og bodde på Bjerke ved Ask.Juul var fra Heiern og hadde vært gift minimum en gang før. Forlovet 5.12.1706 i Norderhov med Anna Hansdatter. De bodde på Breien da. Dette resulteret i minimum en sønn Hans døpt 20.5.1707.Tilbake til Marthe og Juul. Her finner jeg 5 barn , bl.a. min ane Ragnhild født 1719.Foreldrene til Marthe kjenner jeg ikke til , utenom at faren het Nils.Faren til Juul tror jeg er Michel Tollevsen . Sannsynlig for at det er den Michel som var oppsitter på Heiern i 1664 , 29 år. Han bodde der fortsatt i 1666. Jeg kjenner til 2 barn: Juul, min ane MartheNoen som kan hjelpe??mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.