Gå til innhold
Arkivverket

[#54078] Hjelp til tyding klokkerbok Nes H 1771


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Kan noen hjelpe med å tyde hva som står (hele innførselen) om dåpen til Marthe Larsdatter i Nes klokkerbok 1663-1784 nederst til venstre på s. 632 Lenke. Klarer selv kun å tyde Marthe og at farens navn er Lars --?Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke hjelpe deg med hele, men kan forsøke:Midfaste søndag..... barnet over. Same dagen/same dag er? og døbt Lars Syversen (gårdsnavn?) og qde. Kari? Olsd. ægte b. ved navn Marthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser det slik: 'Samme Dag (dvs. Midfastesøndag) er og døbt Lars Syversen Qværnvolds og qd. Kari Olsd. ægte B. ved Navn Marthe'. Året er vel som nevnt i overskriften, 1771.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk til Else for komplett tyding som ser helt riktig ut, og også til deg Berit for delløsning og til Thor for innspill. Jeg er nok en gang helt imponert over hvilke kunnskaper og også interesse som vises på denne siden nesten uansett hvilke spørsmål man kommer med!Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.