Gå til innhold
Arkivverket

[#54090] Gustav Elias Løfgren


Gjest Lena Eriksson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Eriksson

Denne man levde i Nordvik, Trondenäs år 1875. Han var gift med Laurentse Sofie Lorentsdatter som var dotter till 'Store-Lorents' och dennes hustru Anne Charlotte. Gustav Elias och Laurentse fick minst fyra pojkar. Är det någon som vet mer om detta par? Har för mig att de nämnts i något inlägg tidigare, men hittar det inte. Jag tror det är Laurentse Sofie som står upptagen hos sonsonen Henrik i FT 1900. Hon är då änka med efternamnet Løfgren och sägs vara född 1823.Mvh,Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Hei Lena,I 1876 finner jeg Lorents Johan Løfgren, født 27.4.1857, uekte sønn av Elias Løfgren og Sophie Loretze Løfgren registrert innflyttet til Trondenes fra Tronhjem.LenkeMen jeg kan ikke finne familien innflyttet eller utflyttet.Hilsen Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Jeg har sett på lenken din, Gry, og undres på om kanskje Elias (far til Lorentz Johan) hadde 2 navn; Gustav Elias - men bare brukte sitt andre ? Mors navn tror jeg er Sophie Lorentze Lorentzdatter; kan hende brukte hun bare Lorentze/Laurentse ... ?mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Eriksson

Tack för era inlägg! Jag tror också att Gustav Elias bara använde sig av 'Elias'. Jag tror också att han som hustrun var av omstreifersläkt, kanske har han en anknytning till svenska 'resandesläkten' Löfgren. Har svårt att tro att han annars kunde leva med Store Lorents dotter. Denne var ju en av de omstreifere som levde i Nordnorge på 1800-talet. Det sägs att Elias var född i Uppsala, men det är inte så mycket att ta på. Det kan kanske finnas något av intresse i ev dödsnotis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.