Gå til innhold
Arkivverket

[#54093] Aarøe/Aarø/Aarøy i Trondheim


Gjest Wenche Farstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Farstad

HeiLeter etter slekt av Peter Bernt Siverts. Aarøe f. 18/1 1834 i Vår Frue, Trondheim. Foreldre Sivert Otteson Aarøe og Anne Olsdtr. Sivert kom fra Bolsø, men kona Anne vet jeg ingenting om. Har funnet at de har følgende barn; Anna Sverine f. 7/12 1825, Ottilie Marie f. 9/11 1827, Petrine f. 16/10 1830, Peter Bernt f. 18/1 1834, alle døpt i 'Vår Frue'I Ft 1865 finner jeg også ei Anna Sivertsdtr. Aarø f. 1832, denne Anna er da ved Rotvold sindsygeasyl.Peter Bernt flytta til Bratvær på Smøla (Edø), og ble gift der. Resten av familien vet vi ingenting om. Mulig er det også flere søsken av han, men dette er de jeg har greid å finne foreløpig.Har også samme etterlysning ute på Dis-forum, men så langt, ingen svar....Takknemlig for all hjelp med denne:-)Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei,hvis dette paret som gifter seg her er rette Sivert Ottosen Aarøe,er det nok sannsynligvis flere barn.Den første du har er jo født i 1825,og vielsesdatoen deres er 20.02 1812.Vil tro du kan finne noen flere i det tidsrommet.Er det forresten 'Ørkedalsøren' det står bak navnet til bruden? (nederst h. side) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

HeisannTakk for svar, og ja, du har nok rett i at det sikkert er flere barn enn de jeg har greid å finne. Sivert var som sagt fra Bolsøy, og i et skifte fra 1822 er han å se som 'myndig, boende i Tr.Heim', likedan i FT 1801, der han kan beregnes å være født i ca. 1785.Når det gjelder hva som står i denne lenken, må jeg dessverre bare innrømme at jeg er forferdelig dårlig på slike gamle skrifter. Allikevel tyder jeg navnet på bruden til å være Anne Olsdtr. Ørkedalsøren.Har prøvd å finne konfirmasjonen til de barna jeg har funnet, men har ennå ikke funnet de i 'Vår frue' i hvertfall. Mulig at de kanskje var flyttet?Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.