Gå til innhold
Arkivverket

[#54094] Farmor Elfrida Marie Othille Mathisen


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Finnes det noen som har tips om hvordan jeg kan søke i danske kirkebøker. Min farmor Elfrida er døpt i Horten 29.05.1887 men på vielsesattesten hennes står det at hun er født i Hyllested i Danmark 22.04.1887. Navnene som står på vielsesattesten stemmer med de navn som står oppført på henne ved dåpen i Horten. Farmor hadde 12 søsken som bodde i Danmark. Håper på noen gode råd. På forhånd takk. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inger Marie Næsset

Jeg har sett denne men uansett tusen takk! Lurer på om det er en feil på farmors vielsesattest. Det står at hun ble født i Hyllested i Danmark men hun ble jo døpt i Horten. Jeg tror nå at hun har bodd i Danmark og at ting bare er koblet sammen. Forfedrene hennes kom jo fra Hillestad i Botne. Vet ikke om noen har meninger på disse tankene mine! Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Ja, jeg har funnet ut at foreldrene het Karl Mathisen født 1864 og Annette Marie Olsdatter født 1862 fra Carl Johansvern i Horten. Tror at foreldrene til Karl het Mathias Nilsen f. 1829 i Vaale og Karen Helene Christophersen f. 1837. Far til Karen Helene er jeg usikker på.Jeg lurte på om hun var uekte barn til Christopher Hansen (Botne 1836-1877, folio 3, nr. 20) Klarer ikke å tyde navn på moren. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.