Gå til innhold
Arkivverket

[#54095] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Per Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nygård

Hei. Skulle gjerne hatt hjelp til å tyde denne skriften:LenkeDet er person nr 5 Johan Richard, det gjelder. Kolonne nr 6 foreldrenes navn osvKolonne nr 7 Her er det meste greit, men yrkestittel til Sacharias Dahl klarer jeg ikke. Yrkestittel til ungkarlene Hauan og Herstad tyder jeg til smeddreng??Kolonne nr 9 merknaderMed vennlig hilsenPer Nygård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Jeg klarer ikke å lese alt, men jeg kan forsøke med det jeg forstår: Faderen angivet at være ungkarl og møllerdreng Lodver Johnsen, hos mølle(??) L. Rolfsen. Moderen er pige Oline Larsdatter Berg. Oline ser ut til å ha vært i tjeneste hos lærer Aas og senere hos C. Lund 'i Ihlen og der født barnet.' Sacharias er vel tjenestedreng og de 2 andre som du skriver smeddrenger. Det er sikkert noen som er bedre på dette enn jeg som kan korrigere og fylle inn manglende ord.mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.