Gå til innhold
Arkivverket

[#54099] Michel Thorsen Verpe, Bø / Kleppe, Drangedal. TE


Gjest Kåre Rismyhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Rismyhr

Søker etter opplysninger om opphav, fødselsdato og sted. Han er født på Verpe,Bø, giftet seg med Ingeborg Giertsdatter fra Kleppe, Drangedal den 17.10.1702 i Drangedal kirke iflg.Drangedal,ministerial nr 1. 1679-1767 . Side 29 nest siste oppføring. Han døde 1745 på Kleppe, Drangedal. Kan noen hjelpe meg ? Mvh. Kåre Rismyhr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Hvordan kan du vite hvor han er født når du verken vet fødselsåret eller navnet på foreldrene?- Når det er sagt, så er det vel mulig at han er sønn av Tor Aslaksen Verpe (ca. 1638 - ca. 1665) som ble knivstukket av Peder Tygesen Finneid i et bryllup, og Gunhild Åsulvsdatter. Jeg ser at har denne familien i slektsdatabasen min med dattera Gunhild Torsdatter (Lenke) men dette er ting jeg har lagt inn fra bygdebøker for lenge siden, og troverdigheten kan det kanskje være så som så med.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.