Gå til innhold
Arkivverket

[#54100] Anders Olsen f. 4.9.1868 Ø. Aker


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Her blir Anders konfirmert i 1884 i Grønland Kirke (øverst): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6232&idx_id=6232&uid=ny&idx_side=-63>Lenke Har lett i flere dager etter dåpen på ham, har lett også etter foreldrenes evt vielse eller/også deres fødsel. Tror at dette kanskje er Anders sammen m. mor Sørine i ft 1875 (langt nede): Lenke I ft 1865 er det mer problematisk å finne Sørine, men kanskje denne, nr 25 : Lenke Forøvrig kan jeg legge inn lenke til Anders`s vielse m. enken Augusta, f. i Sverige :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ser nå at han ble født i 1869.Faktisk den andre i dag jeg har funnet hvor presten har notert feil fødsel- og dåpsårstall ved konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er søster til Anders - Albertine født i 1865 og da heter hun Serine Olsdtr. Kanskje het faren Ole Monson og at det er derfor hun har brukt både Monson og Olsdtr. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Forklarte meg litt utydelig der, men jeg mente at mora til Anders og Albertine kan ha brukt både Monsen og Olsdtr. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Tusen takk!!! Dette var fine opplysninger. Tror begge opplysningene er riktige. Har også sett denne ft som Johan nevner. Jeg var faktisk inne på tanken på å lete etter dåpen akkurat ett år etter det som presten skrev inn v. konfirmasjonen, men det ble ikke noe av, var nok litt lei etter flere dagers studering av de mange kirkers bøker i Oslo. Dette får jeg ta fatt på imorgen. Men det er ikke sikkert at jeg finner dåpen til en 'sikker' Ole Pedersen og Serine uten først å finne vielsen At hun kan få barn i 1869 hvis hun er f. i 1816 (og at det er rett) som det opplyses i ft 1875, er vel tvilsomt, men hvis det er en av de Sørina-ene som er ca 45-47 år i 1865 så er det vel mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.