Gå til innhold
Arkivverket

[#54105] Kan Digitalutgaven av Klokkerbok 1 for Dovre endres - 1826 - 1831? (Periode 1820


Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Fram til 1825 viser klokkerboka fødte / døpte, men prøver en på 1826 viser klokkerboka døde / begravede 1826 - Dovre. Kan dette korrigreres? Et eller annet sted finnes fødte - døpte 1826 - 27 - osv. Her er det nok ikke lagt inn riktige sider. Kan dette rettes opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Jeg skrev Dovre, men mente Lesja. Jeg leter etter navn på personer som bodde på Dovre, men i kirkebok for Lesja på den tida - tror jeg - 1826.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Jeg skrev Dovre, men mente Lesja. Jeg leter etter navn på personer som bodde på Dovre, men i kirkebok for Lesja på den tida - tror jeg - 1826.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Jeg skrev Dovre, men mente Lesja. Jeg leter etter navn på personer som bodde på Dovre, men i kirkebok for Lesja på den tida - tror jeg - 1826.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei DagrunKirkeboka er riktig indeksert. Nederst på pag. 181 er det skrevet at fortsettelsen av de døpte jentene kommer på pag. 305. Tilsvarende notat er innskrevet nederst på pag. 182, de innførte døpte guttene fortsetter på pag. 304. Om du taster inn '304-305' i sidehenvisningsboksen og trykker enter, vil du hoppe direkte til disse sidene, pag. 304-305. På grunn av plassmangel (noe som forøvrig er et vanlig fenomen), har presten (i dette tilfellet) måttet innføre fødte/døpte barn på et skjema som skulle ha vært brukt til de døde. Fødte/føpte jenter for 1826 begynner på pag. 313 og guttene på pag. 314.I og med at det ikke er et årskifte på de døpte på pag. 304 og 305 i forhold til de som er innførte på pag. 181 og 182, vil heller ikke dette komme fram i indeksen.Som det går fram av i indeksen av denne boka, har presten måttet hoppe fram og tilbake i kirkeboka for å få plass til dåpsinnføringene. Disse 'fortsettelsene' er også ganske sikkert blitt notert nederst på de respektive sidene, noe som gjør det lett for nettbrukerne å 'hoppe' direkte fram til de forskjelleige 'fortsettelsene' ved å skrive inn sidetallet i sidehenvisningsboksen. En annen måte som også er veldig oversiktelig å bruke i slike tilfeller, er å søke i listemodus. Da vil du kun få fram en handling av gangen for de årene du søker etter, brukerveledning om dette vedlegges: LenkeMvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Hei Mette, Tusen takk for hjelpa, selv om mitt stakkars innlegg kom i 'ørten' eksemplarer! Jeg skal ta det i fred og ro og se om jeg klarer å finne fram. I alle fall, takker for henvisningene! Dagrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.