Gå til innhold
Arkivverket

[#54108] Noen 103-årige opplendinger


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

I forsøket på å finne alle i Norge som døde i høy alder står jeg fast i forhold til noen opplendinger :Alle 4 er menn. Alle 4 døde etter sin 103-årsdagHar noen med lokal kunnskap & kjennskap opplysninger om * VESTRE TOTEN : mann, 103 år - død 1984, f. år 1881 eller 1880 * JEVNAKER : mann, 103 år - død 1993, f. år 1890 eller 1889 * SØNDRE LAND : mann, 103 år - død 1980, f. år 1877 eller 1876 * ETNEDAL : mann, 103 år - død 1970, f. år 1867 eller 1866Alle ble blant de aller eldste innbyggerne i sin hjemstedskommune. De to fra Vestre Toten og Etnedal innehar rekorden som kommunens eldste innbygger i alle fall etter 1951Det vil være svært kjærkomment om de lar seg finne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Er du sikker på at det er en mannsperson fra Jevnaker? Husker at en kvinne døde for noen år siden, tror hun var over 103 år. Etternavn Bjellum som gift. Ellers har vi for øyblikket 2 stk på over 101 år, en kvinne og en mann. Mannen blir 102 i Desember kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei og takk for respons.Jo, alle disse 4 mer menn og de døde ETTER å ha fylt 103 år (kilde: offisiell norsk registrering av dødsfall)Heljar Westlie: Jeg leter etter navnene.Vestre Toten hadde 13 659 innb. i 1984. Samme år var det 131 døde blant de som var hjemmehørende i kommunen.Jevnaker 1993 : 5 856 innb. og 77 døde. Søndre Land 1980 : 6 395 innb. og 87 døde. Etnedal 1970 : 1 837 innb. og 18 registrerte dødsfall.Vi satser på at alle 4 opplendingene lar seg finne! Hvem av dem blir førstemann ? Celvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Det er denne for V. Toten som er gravlagt på Eina kirkegård: Jacob Endregaard født 01.10.1884 død 02.10.1984. Jammen var det bare så vidt han ble 103

bilete3808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Kjempegreier !Takk til Heljar Westlie for opplysning.Jacob Endregaard kommer med på listen over Norges aller eldste personer.Nå blir det spennende om vi finner de gamle mennene fra Jevnaker, Søndre Land og EtnedalCelvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Super-dupert !Takk til Odd Kjetil Berg for opplysninger.Hans H Velsand kommer også med på listen over Norges aller eldste personer (de som døde 103 år eller mer). Jeg noterer meg også Solveig Bjellum.Kommer det inn info om de to fra Søndre Land og Etnedal, mon tro ? Celvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.