Gå til innhold
Arkivverket

[#54111] Opplysninger om skifte Bergen, Gurine Nor 1903


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,1. Gurine Nor døde på Arbeidsanstaltens Fattighus 12. januar 1903. Det står at der er utferdiget skifteattest. Hva står i denne?Lenke2. På hvilken gravplass ligger de som er oppført med Stiftelsespresten, eks. Gurine Nor i 1903? Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun var 60 år, og hadde tre barn i live Anton Nor, Sofie Nor og en ikke navngitt. Dessuten var der barn etter avdøde barn, uten at disse er oppgitt. Avdøde hadde fått fattigpenger, og derfor var det ikke noe til arv.Det står ikke noe om gravplass, men jeg antar at Møllendal var den mest aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hjertelig takk for det,Da betyr det altså at enten Inga, Berentine eller Olav Bernhard også levde i 1903, men at to av dem var døde før henne. Får se om jeg kan finne ut av det.Det dør en Inga Normann (hun ble gm med Knud Normann i 1904) i 1950.'473 Normann Inga Mar 26 1950'Kan det være noe skifte etter henne?Jeg har lest at St Jacob også var gravplass for de fattige. Hvor lenge varte det i tilfelle?Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.