Gå til innhold
Arkivverket

[#54120] Bok/register over skipsførere/kapteiner i Handelsflåten. Berents familien.


Gjest Kristoffer Berents
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristoffer Berents

Jeg har hørt at det finnes en fortegnels/register over skipsførere/kapteiner i Handelsflåten.Saken er at min farfar Skipsfører Jonas Rein Simonsen Bøe f.1873 gift med Petra Danhilda Pettersen f.1882 begge Bergen forliste i 1910/1911 og omkom. Petra giftet seg på nytt med Hans Berents Olsen f. 1880 i Bergen trolig i 1913. Han sløyfet senere etternavnet Olsen og beholdt morens navn Berents. Hans adopterte min far Odd Rein f.1910 og hans eldre bror Jonas Johan f.1908. Petra og Hans fikk tre barn til. Jeg er interessert i mer opplysninger om Jonas Rein Simonsen Bøe. Dessuten hvor og når Hans og Petra giftet seg. Trolig i 1913 på Askøy eller i Bergen (kanskje Maria Kirken eller Sandviken). Takk KristofferNB Vi skal i Berents familien ha stort familie treff i Bergen yil sommeren. Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.