Gå til innhold
Arkivverket

[#54122] Etterkommere etter div. medl. av Meyer.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Trenger oppl. om etterkommere/arvinger etter følgende personer som alle er begr. på Møllendal: 1.Jacob Christopher Meyer,f. 7.04.1879 =.d.1940. 2. Margrethe Kruuse Meyer,f. 13.06.1888 = d.25.12.1958. 3. Cato Sofus Kruuse Meyer, f.29.04.1883 = d. 26.09.1962. 4. Wilhelm Frimann Meyer, journalist, f. 19.02.1884 = d. 6.05.1931. 5.Martha Meyer, f. Dalland, f. 16.12.1894 = d. 27.10.1947. Håper på flest mulig opplysninger. Hilsen Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hallo. Kanskje jeg skal være litt tydligere i mine spørsmål: Finnes det skifter etter noen av disse som kan gi meg opplysning om deres event. etterkommere? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Victor Dahl

I Stamtavle over Bergensslegten Meyer Fra Bremen del 1 står det s 47: VIII i 5. Wilhelm Frimann Meyer, født 19 februar 1884, gjennemgaaet Katedralskolen og Tanks Handelsgymnasium, journalist,i Morgenavisen (som i aarene rundt 1905 eiedes av Christian Michelsen) 1903 - 1907, eget reporterbureau til 1908, i Bergens Annonce-Tidende fra 1908 til februar 1922, da bladet gik ind. De sidste 5 aar var han bladets redaktionssek-retær. Utgiver og redaktør av tidsskriftet 'Bergenseren'. Utarbeidet 'Fører over Ber¬gen' for John Griegs forlag 1922 og 1925. Fløifjeldsbrochure for Fløibanen 1925. Tok initiativet til dannelse av Norges Svømmeforbund under Turist- og Sportsutstillingen i 1910 samtidig med arrangement av den før¬ste internationale svømmeuke i Norge. Sekretær og medlem av styret for Bergens Svømme-club. Skrevet brochure om Bergens Svømme club 1912. Medlem av 17de-mai-komiteen i Bergen fra 1923. Tok initiativet til arbeide for Idræts- og Turistmuseum paa Fløien 1925. Gift 26 mai 1917 med Martha Dalland, født i Bergen 16 december 1894, datter av maskinmester Lars Olai Dalland og hustru Lovise Andersen (Selstad). Martha Dalland tok realartium ved Bergens Katedral¬skole 1914, var 1 1/2 aar stenograf ved 'Selskapet for de norske Fiskeriers Fremme' i Bergen, var efter sit giftermaal 5 aar lærerinde ved Myhres middelskole i Bergen, tok derefter som privatist tillægsprøve ved Stord off. Lærerskole 1925, blev fra 15 august ansat som fast vikar ved Bergens folkeskoler. Deres barn: IX 1 1 - IX 1 2:IX 1 1. Louise Mathilde Meyer, født 28 december 1918, døpt 9 februar 1919 i Nykirken. Faddere: Maskinmester Dalland og hustru Lovise, fru Mathilde Marie Kruuse Meyer, kaptein Arnold Meyer og fru Synnøve Margarethe Kruuse Meyer. IX 1 2. Martha Meyer, født 18 januar 1921, døpt sidste søndag i februar s. a. i Korskirken. Faddere var: Aage Darre Aagesen og hustru Lilla (Kruuse Meyer), lærer Andreas Barsnes og hustru Anna Marie (Dalland)(halvsøster til barnets mor).Hilsen Victor Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Tusen takk til Victor. Finnes denne stamtavlen i en bok, hvilke bok skal jeg da låne for å finne mer? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victor Dahl

Det finnes flere bøker på Bergens off. bibliotek om flere Meyerslekter. Den som jeg har er utgitt privat av bl.a. Wilhelm Frimann Meyer 1917-2002. Utarbeidet av journalist Wilhelm Frimann Meyer 1884-1931. Den heter som jeg nevnte 'Stamtavle over Bergensslegten Meyer Fra Bremen' utgitt i 1989. Er du i slekt med disse?vd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Som faddere der hadde du Synnøve Margrethe Kruuse Meyer og Mathilde Marie Kruuse Meyer, og de tilhører min slekt. De er fjerne slektninger, men jeg samler informasjon om alle deler av min slekt. Jeg legger her min mailadr., slik at vi kommer ut av arkivforumet. mort@gullvik.net Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.