Gå til innhold
Arkivverket

[#54130] Hvem var Brita Fredriksdatter Balandevaag, gift i Bergen i 1900?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei, Brita Fredriksdtr Balandevaag blir gift med enkemann Anton Isak Olai Nord 21. des 1900 hos Byskriveren i Bergen. Er det noen som kjenner til henne? Hvor er f eks Balandevaag? Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hjertelig takk, Berit, Det er bare det at det er ingen aktuell Fredrik i eller rundt Balland i 1865, heller ingen blandt døde på 1800- og 1900-tallet. Så jeg tror ikke det er Balland i Os, men sikker kan jeg ikke være. Dessverre er der ikke 1875-telling lagt ut for Os.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Vigdis,Det er det som står i databasen, der vielsen er hentet fra. Nå er ikke Byskriverens protokoller lagt ut som skannet bok, så det er vanskelig å kotrollere. Finner ingen andre med dette etternavnet, verken i Bergen eller landet forøvrig.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Da prøver jeg med Kalland som finnes flere steder i Bergenhus, i følge Rygh. Ikke sikkert det er noen hjelp for deg. men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Utrolig, Carsten. Boland i Kvinnherad, ja. Og konen heter Alis. Det samme het det dødfødte barnet som Anton fikk med Brita i 1905. Høres ganske sansynlig ut. Hjertelig takk. Skal se nærmere på det.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da tror jeg rett og slett det er Brita Fredriksdtr som bor med Anton og barna i 1900, men at hun bruker sin fars etternavn Olsen, og at det er litt upresist mht fornavn og fødselssted LenkeHjertelig takk igjen.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.