Gå til innhold
Arkivverket

[#54136] Hjelp til tyding av kirkebok, Vår Frue Kirke, Trondheim 1816


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

HeiJeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å tyde hva som står etter farens navn til denne konfirmanten? Innførsel nr. 7, Christian Eliesen, faren er Elias Eliesen. Også hva som står i feltet for kunnskap og flid.LenkeMvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei, tusen takk til Else og Berit. Da er det i alle fall rett familie her. Når denne gutten så blir konfirmert 21 april 1816, og da står oppført med alder 15 år, skal han ikke da være med på FT 1801. Jeg finner faren bosatt i Trondheim i 1801 som enkemann, men han står da ikke oppført med noen barn. Hvor var de på dette tidspunktet? Etter det jeg har funnet ut skal han også ha en datter Serina, født 1789, og mellom henne og broren i 1801 så er det vel plass til flere. Vet heller ikke hvem som var mor til de barna, da jeg ikke finner dem i Trondheim i Vår Frue menighet eller i Domkirken. Alle gode råd og tips blir jeg glad for. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.