Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

[#54137] Glassverksarbeider Johan Abraham Holm, f 1850 i Sverige

Recommended Posts

Jeg håper noen kan hjelpe meg med denne nøtten:Johan Abraham Holm f. 1850 og Marta Kristine Anderson f. 1854, begge i Sverige - men jeg vet ikke hvor.1890: Familien bodde i Vestre Bærum, og Johan jobbet på Hovig Glassverk. Sønnen Otto Torvald Holm døpt 10.5.1890.I FT 1900 oppgis sønnen Karl til å være f. 1876 i Sverige.Familien må derfor ha flyttet til Norge mellom 1876 og 1890. I tillegg er der åpning for at det kom flere barn i denne 14-årsperioden mellom Karl i 1876 og Otto i 1890. I Norge Otto kom Rikar 1892, Emma 1895 og Bergliot 1897, alle født i Øvre Eiker.Folketellingen 1900 var Johan Abraham Holm: Tømmerhugger og Jordforpagter på Sjølseje i Øvre Eiker, gardsnummer under 62, bruksnr. 2.FT 1900: LenkeEr det mulig å finne mer om denne familien i Sverige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Jada!Han var min tippoldefar!Er vi i slekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Holm, Johan Abraham Inhyse (gift man)f. 4/2 1854 i Älgå, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 6/11 1884 från Morast, Eda, Värmlands län (Värmland) till Eidskog, Hedmark fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 413Emibas emigrationsakt: Eda S 1884 052Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Andersdotter, Märta Hustru (gift kvinna)f. 6/9 1854 i Arvika, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 6/11 1884 från Morast, Eda, Värmlands län (Värmland) till Eidskog, Hedmark fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 413Emibas emigrationsakt: Eda S 1884 053Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge Abrahamsson Johansson Holm, Karl Gustaf Son (ogift man)f. 27/11 1875 i Arvika, Värmlands län (Värmland) Abrahamsson Johansson Holm, Oskar Son (ogift man)f. 7/9 1877 i Köla, Värmlands län (Värmland) Abrahamsson Johansson Holm, Johan Fredrik Son (ogift man)f. 7/10 1879 i Köla, Värmlands län (Värmland) Abrahamsdotter Johansdotter Holm, Maria Charlotta Dotter (ogift kvinna)f. 13/3 1882 i Eda, Värmlands län (Värmland)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo et helt fantastisk sammentreff! Så gøy! Har sendt deg en e-post, Jon.Tusen takk også til Hanne for utflytterinfo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Kjempegøy!Har lest din mail og svart deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.