Gå til innhold
Arkivverket

[#54150] Hjelp med tyding av klokkerbok Nes H, døpte 1663


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Påny tyr jeg til hjelp med tyding av Nes klokkerbok 1 1663-1784, denne gang med dåp 1663, nesten nederst på s. 540 LenkeJeg vet at barnets navn skal være Ole (er vel navn her, men skrevet oppover?), og klarer å tyde farens navn, Lars Syversen Qwærnwolden, men hele resten av innførselen er 'gresk'! Er det nevnt noen dato for dåpen? Jeg vet at morens navn er Kari Olsdatter, men klarer heller ikke tyde at hennes navn er nevnt. Håper noen kan hjelpe også denne gang.Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

heidette er jeg ikke sikker på, men jeg synes det kan stå Pigeb. Marthe, Fadd. Mogen.....det er alt jeg tror jeg kan lese av dettemvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Den du sannsynligvis leter etter, står på side 549, dåpsinnføringen nest øverst: LenkeDend 8tende Søndag efter Trinitatis Er døbt Lars Siversen Qvernvold og Hustrues Kari Ols Datters ægte Søn Navnlig Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk til Arild for hjelp med å tyde det som jeg nå ser at ikke var den innførselen jeg egentlig søkte, - jeg må ha tydet innlegget med svært forutinntatt blikk etter faren Lars Syversen!Og tusen takk Aud for at du tilogmed tok bryet med å lete videre utover 1763 for meg og attpåtil fant en innførsel som uten tvil med klar skrift er den jeg lette etter! Helt imponerende hjelp man får her på Brukerforum!Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.