Gå til innhold
Arkivverket

[#54156] Sylvia Othille Kristoffersen Tvethe gift med en svenske i Orsa -distriktet


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Jeg har funnet ut at pappa hadde nok en tante (Sylvia født 14.08.1895 i Stange) som var gift i Orsa Sverige. Lurer på om noen kan finne ut hva mannen het, men også hva sønnen deres het og eventuelt om han fortsatt lever. Vet at det ikke er lenge siden det fortsatt var noen som levde i denne familien. Håper på velvilje enda en gang!!!! Mvh. Inger- Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Mannen til Sylvia skal ha hett Anders Anderssen Näs. Jeg har ikke noen andre opplysninger på ham. Venter i spenning!!! Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Bagge

I CD-Sveriges Befolkning 1970 utgiven av Sv. Släktförskarförbund finnsAnders Andersson Näs född 1895 14/2, bosatt Stenberg Box 752, Orsa.Sylvia Ottilia Andersson, född 1895 14/8, samma adress. Mvh Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen, tusen takk! Dette var kjempebra. Lurer på om det står noe om noen barn. Det skal ha vært en sønn som arvet foreldrene. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjörn Näs

Även Anders bror Hans var gift med en norska (Margit f.1917-06-21). Föräldrarna var Näs Anders Hansson f.1874-07-05 i Stenberg, Orsa och hans hustru Borbos Kerstin Hansdotter f.1871-01-14 i Stenberg, Orsa. Anders och Sylvia gifte sig 1931-04-05 så barnen bör vara födda efter detta datum, jag kan kolla upp det vid tillfälle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen! Har vært i kontakt med noen andre i familien min og de mener sønnen (kanskje fostersønn) skal ha hett Yngve Ambrosius Olsen. Aner ikke noe om ham, hverken når han var født eller hvorfor han het Olsson. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjörn Näs

Det finns en Yngve Ambrosius Olsson f.1936-08-03 i Falun (Kristine) som avlider i Orsa 1988-01-14, ska se om jag kan få fram något mer om honom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Det setter jeg stor pris på!!! Synes det er spennende om det finnes noen slektninger i Orsa som fremdeles lever. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Olsson, Yngve AmbrosiusStenberg 2117 794 00 OrsaDöd 14/1 1988.Kyrkobokförd (1985) i Orsa, Orsa kn (Kopparbergs län, Dalarna). Mantalsskriven (1985) på samma ort.Född 3/8 1936 i Falu Kristine (Kopparbergs län, Dalarna).Frånskild man (4/3 1980). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Orsa, Orsa kn (Dalarnas län, Dalarna)Födelseförsamling i källan: FALU KRIST (Kopparbergs län)I 1980 bodde han i Idrottsgt 5c i Orsa Da bodde det en Ann Iren der også. Hun har fødtselsdag 30 Juli hvis du sjekker på Eniro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson, Sylvia OttilieStenberg box 752 794 00 Orsa (Boendeadress 1 nov 1970)Död 18/4 1977.Kyrkobokförd (1974) i Orsa utom Skattunge, Orsa kn (Kopparbergs län, Dalarna). Mantalsskriven (1974) på samma ort.Född 14/8 1895 i Norge.Gift kvinna (5/4 1931). -----Andersson, Näs AndersStenberg 2117 794 00 OrsaDöd 11/3 1985.Kyrkobokförd (1985) i Orsa utom Skattunge, Orsa kn (Kopparbergs län, Dalarna). Mantalsskriven (1985) på samma ort.Född 14/2 1895 i Orsa (Kopparbergs län, Dalarna).Änkling (18/4 1977). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Orsa, Orsa kn (Dalarnas län, Dalarna) Yngve Ambrosius tok over Næs Anders hjem når han døde i 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen Hanne.Dette var veldig bra. Du nevnte en Ann Iren som bodde på samme sted som Yngve Ambrosius tror du det kan ha vært en datter eller en kone? Har lett på Eniro men får ikke frem noe. Jeg vet at Yngve skal ha hatt barn men vet ikke hva de het. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Datter f 1968. Hun kan jo ha flyttet evt giftet seg. På eniro ser man jo også fødtselsdagen. Møysomlig arb. Det bor flere på adressen meil meg så kan jeg gi deg navna. De kan jo vite mer. Mvh Hanne hanicka[a]start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Når du søker på Stenberg 2117 finner du også flyfoto inne på Eniro.Ser jo ikke ut som verdens tettest bebygde plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg vet at det skal ha vært en liten plass. De hadde nokså mye skog og et gårdsbruk der. Skal forsøke å se på flytfoto nå over Stenberg. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.