Gå til innhold
Arkivverket

[#54157] Olaus Olsen i Rakkestad


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

Olaus Olsen er far til Ole Martin Olausen i dåp nr 8 9. mai i Dergernes, Rakkestad i 1886. Moren er Maren Kristine Mathisdatter. Lenke Jeg kan ikke finne Olaus og Maren i noen folketellinger. Kan noen hjelpe meg med å finne deres aner etc.Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Ole og Olaus er i tellinger og kirkebøker skrevet om hverandre. Olaus bodde ved dåpen på Stentorp, og han hadde en bror Erik, som først ble skrevet inn som barnefar til Ole Martin.Da kan dette være et forslag LenkeMaren Kristine var nok pike på Storetorp som hun hadde oppgitt som bosted ved dåpen. Søker du hennes navn i 1865 tell Rakkestad, dukker det opp et par stykker som passer noenlunde på alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Cathrin I FT 1865 har Olea ettermavmet Olsd., men han giftet seg i 1841 med Oliea Christensdatter?? Noen forslag vedr. dette?Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Bjørn. Jeg vil tro at etternavnet i tellingen kan være feil, hvis du ikke har funnet noe som tyder på at han har blitt enkemann og giftet seg på nytt med en som har samme fornavn, men jeg har ikke funnet noen Olea eller Oliea Christensdatter i Rakkestad.Kanskje andre kan bidra med mer?Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei.Hun skrives faktisk som Olea Olsdatter når hun giftet seg,selv om faren er oppført som Christen Johannesen,hvis jeg har funnet rette paret:(nr.26)Lenke Kan han simpelten være stefaren,bare en tanke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Ole Martin Olaussens som ble født i 1866 (innlegg 1) har jeg forsøkt å finne i FT 1900, men har ikke klart det. Kan noen være behjelpelig?? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.