Gå til innhold
Arkivverket

[#54161] Oppslag i bygdebok: Tysnes, Skjepavik / Skipevik


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg leter etter opphav til Lars Ommundsson / Amundson Skjepavik som var f. 1743.Han ble gift på Stord, Rimbareid med Guro Larsdtr i 1769: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=STORDVI&gardpostnr=775&merk=775#ovre>LenkeJeg tror det er hans dåp jeg finner her: LenkeMulig at foreldra er dette paret som ble gift i 1735: LenkeEn Ammund Larsen Schippevik dör i 1766 46 år gammel: LenkeSe ellers dette temaet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Kjellaug, I Tysnessoga 3, s 440 står det om Skjepavikjo: Far: Amund Larsen Skjepavikjo f.o.1711 d. 1766 g 1 1735: Anna Johannesdatter Øvra-Støle d.o 1747 g 2 1748: Anna Rasmusdatter Malkenes (br 6) Din Lars er fra første ekteskap. 4 barn i første ekteskap, 7 i andre.Har dessverre ikke boken for Øvra-Støle.Amund Larsen Skjepavikjo Far: Lars Sjursen Skjepavikjo f.o. 1654 d 1724 g : Anna Amundsdatter Heggland f.o.1670 d 1741. 7 barn.Lars Sjursen Skjepavikjo Far: Sjur Jonsen Skjepavikjo d før 1693 ukjent kone Kun Lars som kjent barnAnna Amundsdatter Heggland (Tysnessoga 3 s 462) Far: Amund (Torsteinsen Heggland?) f.o.1640 d 1720/22 g 1: (Kari) Mikkelsdatter Stora-Amland, br 1 g 2: Kari d 1733 (kanskje datter av Asbjørn Øvra-Gjøvåg)Sjur Jonsen Skjepavikjo Far: Jon Skjepavikjo, han var den første på Skjepavikjo ukjent kone 8 barnAmund (Torsteinsen Heggland?) Far: Torstein Rasmussen Heggland f.o.1615 d.o.1670 g : Ragnhild nevnt i 1645 4 barnTorstein Rasmussen Heggland Far: Rasmus Torsteinsen Lunde d.o.1643 4 barnMvhVibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Det står selvfølgelig veldig mye tekst om alle disse, skulle gjerne skrevet det til deg, men da hadde kvelden gått.. Scanneren min er dessverre dårlig, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg på den måten.Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg skal pröve å få tak i Tysnes soga når jeg er i Norge en gang. Dette var jo kjempefint i alle tilfeller-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei ! Anna Johannesdatter Øvra-Støle gift 1735 m Amund Larsson Skjepavikjo, bosatt Øvra-Støle til 1737 da de flyttet til Skjepavikjo.Anna Johannesdatter Ø-Støle datter til : Johannes Olson Ø.Støle f.ca 1675 d 1729 gm enke Anna Rasmusdatter Malkenes, f. Gripne i 1670-åra d 1746. Johannes og Anna Ø.Støle hadde ialt 4 barn.Johannes Olson Ø.Støle sønn til Ola Andersson Ø.Støle f ca 1635 d i 1680-åra. gift med Siri Sebjørnsdatter Færavåg d ca 1724. Siri g.2g. m Hans Andersson Nore-Holma f ca 1663 d.e.1737.Siri hadde 6 barn i 1 ekteskap, ingen i andre. Dette fant jeg i bind 1 av Tysnesboka.Anna Rasmusdatter Gripne d 1746 datter til : Rasmus Pålson Gripne f ca 1645 d ca 1715 gift med Anna Larsdatter død 1696 De hadde 5 barn. Dette fant jeg bind 3 av Tysnesboka.Siri Sebjørnsdatter Færavåg d 1724 datter til: Sebjørn Larsson Færavåg f ca 1624 d 1696/1701 gift 1g før 1685 m Rakel Andersdatter( mulig hun var av Flatråkerslekta?) gift 2 g m Margrete (levde enda i1708) Der var 7 barn i ekteskapet til Sebjørn og Rakel.Sebjørn sønn til Lars (Laurits) Jacobson Uggdal (Sle) antaglig født i 1580-åra og død i åra omkring 1660 gift ca 1610 m Marta Sebjørnsdatter d 1669 . De hadde 5 barn. ( Fra bind 1 i Tysnesboka)Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tusen takk skal du ha Anne-:)Dette var artig for jeg hadde allerede Siri Sebjörnsdtr Færvavåg i min data da jeg allerede har arbeidet med to av hennes sösken (Ragna og Lars). Så der har jeg en god del bakover.Kan denne Anna Rasmusdtr Malkenes/Gripne være en formor til den Anna Rasmusdtr Malkenes som er nevnt i innlegg n° 2?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei !Anne Rasmusdatter Gripne/Malkenes gift 1.g. m Anders Malkenes død før 1701. I boka er det ikke oppgitt noen barn til Anne og Anders så da er det vel lite sannsynlig at den yngre Anna Rasmusdatter er etterkommer etter den eldre Anna Rasmusdatter.Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.