Gå til innhold
Arkivverket

[#54164] Gustaf Jonasson, emigrerte han til USA?


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Min oldemors bror:Gustaf Jonasson, født 8. mars 1859 i Ed sogn i DalslandVar med familien da de emigrerte til Norge i april 1867. de kom til Holtengen gård i Skjeberg, der faren hadde en forvalterjobb. Ganske fort kom de nok til Borge i Østfold. Imidlertid kan ikke denne Gustaf gjenfinnes etter 1867. Historien sier imidlertid at han emigrerte til USA. Hvor kan jeg finne mer om dette. Flere i slekta har prøvd å finne det ut, men ikke lykkes. Kan noen hjelpe til slik at denne nøtten knekkes. Han kan jo han dødd ugift også for alt det jeg vet.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

ER kanskje litt dum, men dødsfallsmeldinger, hvor finner jeg dem. Faren dør i 1915. (Har ikke papirene her). Moren dør etter det, vet ikke når. Foreldrene er Jonas Jansson og Kristina Jonasdotter. De bodde på Høili under Lavrød i Borge.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen takk Solveig og Jon. Da har jeg fått bekrefta veldig mye mer i slekta. Så blir det tur til arkivet for åse i dødsmeldingene.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.