Gå til innhold
Arkivverket

[#54165] Adolp Peter Evensen Hallingstad


Gjest Inger Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Næsset

Adolp Peter Evensen Hallingstad ble født 08.02.1869 i Kristiania i Oslo. Foreldrene het Even Andersen Hallingstad og Anne Marie Hansdatter. Adolp Peter var gift med min farmor Elfrida Marie Othille Mathisen. Ønsker å finne ut når de giftet seg, men også hvor og når Adolp Peter døde. Farmor og Adolp Peter fikk tre barn mens de var gift. Dersom jeg hadde vist når og hvor farmor giftet seg med Hallingstad så ville jeg kanskje klart å finne ut hvor hun hadde levd etter at hun ble døpt i Horten. Mvh. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Barna skal ha vært: Einar Edwin født 04.02.1915 og skal ha blitt døpt i Håsbygd kapell (aner ikke hvor dette er).Valter (døde av epilepsi som veldig liten).Else Målfrid som skal ha blitt gift Eriksen.Har hørt at Einar Edwin skal ha bodd i Oslo-området men er ikke sikker på hvor. Mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

De ble gift i Trefoldighet Menighet i Oslo 28.12.1863. se lenke: LenkeHenholdsvis 29 1/2 og 17 1/2 år.Her står det på fødested/oppholdssted: Østre Toten, Eidskog og Aker. Yrket til Even var garvermester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Even Andersen var da født 03.02.1834 døpt 07.09.1834 på Østre Toten med far Anders Nilsen og mor Birthe Tollefsdatter. Se: LenkeAnne Maries far het Jens Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!! Dette var ny informasjon for meg. Nå er jeg spent på om noen har opplysninger om Adolp også. Jeg er kjempetakknemlig for alle de snille og hjelpsomme menneskene som hjelper meg. Takk Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marie Næsset

Beklager at jeg i farten glemte å ta med at jeg hadde et annet innlegg inne på farmor. Jeg var mest opptatt av denne Adolp nå og derfor gikk ting i 'glemmeboka'. Har lett etter farmor i mange år nå så når jeg kom på tanken om å starte med å lete etter hennes første mann så ble nok iveren litt stor. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.