Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Eva Tomter

[#54170] Kan noen tyde dette?

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser dette slik: Anne Kirstine Hansdatters foreldre: Hans Olsen og Hellene Folkesdatter Sarp. Fadderne: Ole Arnesen, Hans Joslie, Ole Eriksen Sarp, Marthe Arnesdatter Joslie, Boel Aasmundsdtr. Torp, Gunild Andersdatter fra Thunø.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Takk for hjelpen, da tror jeg at det er rett person. Eva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Her tror jeg at jeg har funnet begravelsen hennes, men er ikke lenger sikker på at Folkesdatter er rett etternavn. Lenke Nr 3 i 1849. Kan noen se hva hun heter? Falke?datter. Finner henne ikke i noen base. Kanskje hun er svensk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg leser det som Falkensdatter og hun er enke etter en Hans Grip.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Hun var gift med Hans Olsen, jeg finner ingen gård i Skjeberg/Sarp som heter Grip, men jeg er sikker på at det må være det som står der. Det virker som de fleste var tilknyttet sagbruk. Datteren,Anne Kristine giftet seg med en Filer ved sagbruket. Takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Raymond Ronessen

Hei Eva. For meg ser det ut som det står: Inderst-enke Helene Falkensdatter. På årsak står det: Enke efter Hans Grip ved Sarp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Helt enig, takk skal du ha. Jeg får lete videre etter hans begravelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.