Gå til innhold
Arkivverket

[#54170] Kan noen tyde dette?


Gjest Eva Tomter
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser dette slik: Anne Kirstine Hansdatters foreldre: Hans Olsen og Hellene Folkesdatter Sarp. Fadderne: Ole Arnesen, Hans Joslie, Ole Eriksen Sarp, Marthe Arnesdatter Joslie, Boel Aasmundsdtr. Torp, Gunild Andersdatter fra Thunø.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Eva Tomter

Her tror jeg at jeg har funnet begravelsen hennes, men er ikke lenger sikker på at Folkesdatter er rett etternavn. Lenke Nr 3 i 1849. Kan noen se hva hun heter? Falke?datter. Finner henne ikke i noen base. Kanskje hun er svensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Hun var gift med Hans Olsen, jeg finner ingen gård i Skjeberg/Sarp som heter Grip, men jeg er sikker på at det må være det som står der. Det virker som de fleste var tilknyttet sagbruk. Datteren,Anne Kristine giftet seg med en Filer ved sagbruket. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond Ronessen

Hei Eva. For meg ser det ut som det står: Inderst-enke Helene Falkensdatter. På årsak står det: Enke efter Hans Grip ved Sarp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.