Gå til innhold
Arkivverket

[#54172] Tyding av tekst i kirkebok for Laksevåg, Hordaland, dødsfall 18.04.1877


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til tyding av tekst i merknadsfeltet i forbindelse med dødsfallet til Thorstein Olai Olsen, død 18.04.1877, se post nr.9.LenkeDet er teksten i merknadsfeltet helt til høyre jeg har problemer med. Jeg oppfatter det som at han døde etter et fall fra stilaset i forbindelse med arbeid på et kirkebygg. Jeg vil gjerne ha tydet hele teksten om mulig. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Under sit Arbejde paa Kirkebygningen paa Midthun(?) i Fana faldt han ned af en Stillads og forslog sig særlig i Hovedet med den Følge, at han døde bevidstløs omtr. 1 1/2 Time efter Faldet.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Else for særdeles rask bistand. Dette er ganske spesielt. Det er min oldefar,(fars farfar). Jeg har lett etter dødsfallet hans utallige ganger gjennom flere år, uten å finne det. Så sitter jeg da og leter etter noe helt annet, og plutselig lyser dødsfallet mot meg. Og ennå mer spesielt blir det for meg, ettersom min egen far skal begraves i morgen, 91 år gammel. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.