Gå til innhold
Arkivverket

[#54188] Innset sokn


Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

Hvor langt tilbake kan en forvente å finne innførsel av dåp etc. for Innset. Jeg trodde kanskje Kvikne og Innset ville følges ad bakover til 1740. Er dette tilfelle, eller er det kirkebøker bare tilbake til 1764 for Innset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkild Knudsen

Det er ikke så lett å se om det er kirkelige handlinger innført for Innset lengre tilbake enn 1764 fordi gårdsbetegnelser ikke blir brukt så mye i bergverksmiljøene. Så langt har jeg inntrykk av at en bare kommer tilbake til 1764 for Innset, 1740 for Kvikne og 1722 for Tynset.Jeg har for tiden ikke bredbånd, så jeg har konsentrert meg om tidsepoken 1764 og utover der jeg er sikker på å finne Innset. Forhåpentligvis, er det slik en får inntrykk av i kirkebokoversikten, nemlig at både Tynset , Kvikne, og Innset kan føres tilbake til 1722.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.