Gå til innhold
Arkivverket

[#54198] Birgitte Bergitte Petrine Lilleby lilebye winger vinger


Gjest Harald Linde-Nielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Linde-Nielsen

Birgitte Petrine Lilleby født 24.04.1821 i Strømsø. Jeg finner ikke hennes foreldre. Må ha flyttet raskt til Akershus etter hva jeg kan forstå. Noen som kjenner til noe om henne og hennes opphav. Hun er gift med Christian Sørensen Winger f. 1820 Modum. Barn:Søren Albert Winger, Eleonore Vinger, Bertram Vinger og Augen Vinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Har du funnet fødselen hennes i Strømsø,prøvde å lete i kirkebøkene men har ikke funnet henne der. Ved folketellinga 1865 står det at hun er født i Kristiania,men det kan jo være feil:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Forvirringen oppstår nok når jeg på 'Familisearch' ser både akershus og strømsø(på samme person)uten henvisninger til kilde. I tillegg altså Kristiania som du viser til. Begynner å bli et stort område å lete i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ja,jeg så også disse to på FS,snodige greier. Hvor har du forresten opplysningene om fødselsdata i innlegg 1 fra,har du funnet noen som helst bekreftelse på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Ser at min navnesøster har funnet en som kan være rett Birgitte. Men er det noen som kan tyde alt som står i felt nr.3 og 4 (hjemmedåp og vedr.foreldrene)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Birgitte Petrine, Hjemmedøbt ved Fødselen, frembaaret i Kirken den 24de September.Moderen, ugift, examineret Gjordemoder heraf Byen, Anne[?] Marie Carstensen, angav, som dette sit uægte Barns Fader, Stensættermester, Niels Christensen Lillebye, som ligeledes er heraf Byen, men hans[?] fraskildte Hustru skal være i Moss.Fadderane: Mad. Landaas, Jfr. Fjeld, Jfr. Petersen, Konstdreier [...]steen, Fuldmægtig Simonsen, Handelsbetjent Torkildsen, Ølbrygger Rosbek og Skomagermester Berntsen.Anmærkninger: Dr. Garmann. Hjemmedøbt af den examinerede Gjordemoder Mad. Grøndal. Uægte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Jeg klarer ikke tyde hva som står. Er dårlig på sånn skrift. Tolker jeg det riktig at det står i kolonne under dåp at barnet ble hjemmedøpt ved fødselen 27.april og i kirken 24.september. (ser ut til å være notert i margen som et tillegg) Neste kolonne: Foreldrene ugift x-ania mant., agger ? Pige Aene Marie Carstensen Eugen, fra dette et uegte Barn fader -- Ungkar, Niels Christensen Lillebye, for ligedes aa --------.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.