Gå til innhold
Arkivverket

[#54204] Familie fra Nes, Romerike til Amerika 1877-1879


Gjest Laila Semming Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Semming Hynne

HeiJeg lurer på hvor det ble av mine tippoldeforeldre. Ole Johannesen og Anne Nilsdatter. Her er dem og noen av deres barn i 1865-tellingen. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=18&filnamn=f60236&gardpostnr=631&personpostnr=3618&merk=3618#ovre>LenkeHar lett etter dem i kirkebøkene for Nes, uten å finne dem gravlagt. Min mor har fortalt at et par av onklene til min bestefar emigrerte til Amerika. så jeg lurer på om også foreldrene reiste.De to har jeg klart å finne utreisen til. Her er Edon Olsen Lenkeog her er Markus Olsen LenkeHar også funnet et par som reiser sammen til Amerika her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiLøfter opp denne igjen. Kanskje det har kommet noen nye til:-)Disse fire i innlegg 1 er alle født i Nes, Romerike. Her kommer fødseldatoen deres:Ole Johannesen født 24/3 1815Anne Nilsdatter født 14/11 1816Edon Olsen født 29/12 1856Markus Olsen født 7/5 1861Min manns oldefar emigrerte også, og han har jeg klart å finne ut når han kom til Amerika (senere Canada). Men dette var på 1920-tallet og jeg fant ham på Ellis Island. Dette er jo dessverre for tidlig for Ellis Island.Håper på noen Amerika-kyndige der ute:-)mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjenEr det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan lete etter disse i Amerika. Nettsteder for eksempel?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Har foretatt noen søk etter Edon og Marcus, men får ingen treff som passer. Skal se litt mer, ved tid og stunder. Spørsmålet er jo også hvordan de skriver navnene ower there.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei ArnfridTusen takk for at du forsøkte. Mulig de ikke er å finne heller. Kanskje de kom tilbake, men det må ha skjedd etter 1900 i så fall.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei BeritNei, jeg er i tvil selv. Men jeg kan ikke finne Ole og Anne døde eller utflyttet fra Nes i kirkebøkene. Og jeg har gått gjennom bøkene flere ganger.Paret i innlegg 1 er gift og reiser sammen, de kommer fra Nes og de reiser til Chicago. De to guttene skal også til Chicago. Det er derfor jeg lurer på om det kan være feil alder på Ole og Anne (eller transkribsjonen av emigrantlisten ikke er korrekt)Håpet var at hvis man fant alle fire sammen i USA......mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.