Gå til innhold
Arkivverket

[#54227] Oppslag i bygdebok som inkluderer gården Nedste Mjelde, nær Osterøy?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Søker mulig informasjon om pakterparet Brita Pedersdtr Uppheim og Johannes Jakobson Ekse f. 1781 - som oppholdt seg på Nedste Mjelde en kortere periode. Trolig mellom 1815 og 1820?Kan noen hjelpe?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det står ikke hvor de kom fra, men at Johannes var f 1781 og Brita 1786. Flyttet til Frekhaug (Meland) i 1824. 4 barn: Maria f 1812, Inger f 1818, Per f 1820 og Gjertrud f 1823.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hva du har av opplysninger, men her er ekteskapet på Voss i 1808.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=vossVigd&gardpostnr=4281&merk=4281#ovre>LenkeHer er Johannes som tjenestefolk på Exe i 1801. Der er flere med samme navn, som kanskje er søsken.LenkeOg her er vel trolig Brita i 1801 som datter av Peder Godschalchsen og Inger Torbjørnsdtr.LenkeHer er konfirmasjonen til Johannes i 1798.LenkeHer er konfirmasjonen til Brita i 1801.LenkeHer er dåpen til Britha 05.02.1786.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Heisan! Tusen takk for hjelpen. Joda, endel av dette er kjent stoff, men det var faktisk veldig fint å få det repetert!!! Fant ut at alt var ikke registrert. Og konfirmasjonene var helt nye! Hvis noen har mer stoff om mine tippoldeforeldre tar jeg mer enn gjerne imot!Vet du når de kom til Nedste Mjelde, Arnfrid? I hvilken bygdebok finner vi Frekhaug i Meland - undres om det kan stå noe om dem der....Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.