Gå til innhold
Arkivverket

[#54244] Astrid Daleng (f.Tuven)gift med Artur Daleng fra Vefsen kommune deres forfedre


Gjest Inger Fjeld Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Tverå

Arthur Olav Andersen Daleng og Astrid Normannsdtr Tuven giftet seg i Vefsn den 28.07.1923. Arthur oppgis da som sagarbeider.Arthur Olav Andersen Tuven ble født 29.12.1896. Foreldrene var ungkar Anders Matias Jakobsen, Røsdal og pike Sofie Bertine Olsdatter Bjørnan, Daleng.Astrid Tuven ble født 25.05.1904 i Vefsn. Foreldrene var Edvin Normann Olsen, gardbruker på Tuven, og Mathea Kristine Flaa.(Mathea Kristine Flaa ble født i Mosjøen i 1873, men hennes far, Peder Evensen Flaa, var fra Rennebu.)Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Takk for alt du har funnet.Det er ikke så lett å finne noe mere, har prøvd famils.Klar ikke helt se dåpen til Sofie er det Ole Pedersen Kristine? foreldrene . Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Takk for alt du har funnet.Det er ikke så lett å finne noe mere, har prøvd famils.Klar ikke helt se dåpen til Sofie er det Ole Pedersen Kristine? foreldrene . Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Foreldrene var husmand Ole Eriksen, Bjørnaa (Bjørnåga) og h.(hustru) Anne Kirstine Pedersdatter.De tallene som står bak navnene til foreldrene angir antagelig foreldrenes fødselsår og vielsesår.Her i 1865 på Enget under Øver-Bjørnåga i Vefsn: LenkeMvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Jeg har prøvd å finne Anders Mathias Jakobsen Røsdal.Det lykes ikke.Fant Peder Flaa født 1845 Rennebo (Ringebo)? Fant han på folketelling 1875 Mosjøen.Skule gjerne funet mere tilbake om disse to. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Peder Evensen Flaa giftet seg 31.12.1872 i Vefsn med Ingeborg Anna Sivertsdatter. Han oppgis da født 14.03.1845, og at faren het Even Thoresen Flaa.Vi finner familien på garden Flå i Rennebu i 1865: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1635&kenr=003&bnr=0051&lnr=000>LenkeDåpen i Kvikne kirkebok, nest nederst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Fjeld Kristiansen

Det var fint med disse opplysningene tusen takk igjen.Jeg kan ikke se hva foreldrene til Anders Mathias Jakobsen hetter.Så lurer jeg på mere om disse to Even Thorsen og Anna Sivertsdatter. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Foreldrene til Anders Mathias Jakobsen var huusmand Jacob Andreas Paulsen og h.(hustru) Marit Olsdatter, Røsdal. Her er de i 1875: LenkeIngeborg Anna Sivertsdatter var datter av Sivert Johnsen og Randi Baardsdatter.Når det gjelder Even Thoresen, har jeg foreløpig ikke undersøkt saken nærmere. Jeg tror det kan være en ide å finne vielsen til Even og Mette, da vil man forhåpentligvis få oppgitt navn på fedrene deres.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.