Gå til innhold
Arkivverket

[#54246] Hvem var foreldrene til Inger Dorthea Iversdatter i Bergen


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

Jeg håper noen kan hjelpe meg å finne foreldrene til Inger Dorthea Iversdatter som ble gift med Daniel Chistian Bertelsen i Domkirken i Bergen 30.12.1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

En takk til Carsten. Nå har jeg noe. Jeg kan ikke finne henne i Bergen, men leter fortsatt i blinde etter fødested. Mange hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Bertel f. 1762 var i hvertfall sønnen til Daniel Gunnarson Naustdal født 1727 i Naustdal og Lussi Johannesdtr. Frammarsvik født ca, 1737 i Vevring.Han oppholdt seg som murer i Bergen i 1803.Naustdal bygdebok bd. 1, s. 775.Kanskje hun var fra hjemtraktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Tusn takk for opplysningene Anders. Jeg kom en generasjon lengre bakover med dine opplysninger, men Inger Dorthea Iversdatter var svigerdatter til Bertel f.1762 og flyttet til Bergen når Daniel Christian var et par år gammel. Jeg finner ikke Inger Dorthea i Sundfjord. Jeg forstår at du har Naustdal bygdebok. Kan du se etter hvor Bertel Danielsen f.1762 sin kone Marte Nicolaje Crispiniusdatter kommer fra.Vennlig hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Hun var fra Jølster.Her er hun død i Bergen 03.07.1813 begravet 10.07.1813. LenkeHun var datter av Crispinus Gunnarson Hus født ca. 1712 og Gundelle Olavsdtr. Fuglehaug født ca. 1721. Begge Jølster. Gundelle kan følges tilbake til 1500-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.