Gå til innhold
Arkivverket

[#54248] Familie til Else Chatrine Waale, f okt 13/16 i Larvik (? ) Vestfold


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Flott at du har funnet så mye, Grethe! Da håper jeg noen også kan hjelpe med opplysninger om Green-gårdene i Sigdal og slekter der. Bøkene har de ikke på mitt lokale bibliotek , dessverre.Ellers lurer jeg litt på opplysningene fra innlegg nr. 161, der Iver Pedersens hustru kalles Mette Cathrine Green ved vielsen i 1733. Her tror jeg det må være en feilskriving i kildene. Hans F. Greens hustru het vel Mette Cathrine i følge kilder.( Kan skriver ha blandet med svigermors navn her?) Flere kilder nevner at Ulrikke Antonethe Hansdatter var gift med Iver Randulf, så om han ikke var gift to ganger, så er nok Ulrikke rett navn på Ivers hustru.Ikke rart det er et vanskelig puslespill å få alle bitene på plass i, men nå hjelper det bra etter hvert.Det har vært en spennende jakt. Følger med noen dager til, før jeg drar til vår andre bolig i Sverige en stund.( Der har jeg ikke tilgang til internett)mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Det kunne vært intr å komme videre med mange ting i denne saken, men det først nu må det være å få på plass dette med Green familien i Sigdal, og så lurer jeg på Fam til Hans Iversen, hvis far var Iver Christensen og mor var Margrethe Jørgensdatter von Ausbach. Hva med foreldrene her ? Ivers foreldre og far til Margrethe, Jørgen von Ansbach. Hva gjorde han i Norge, regner med at han el familien opprinnelig kom fra Ansbach (Bayern ?). Har dere der ute noen ideer om videre fremgang. Dette har jo vært og er en spennende søken. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Håper å arbeide meg videre i denne familielinjen, men nu blir det ett lite avbrekk frem til helgen fra min side. Blir noen dager i Tromsø m kontorarb. På plass igjen Fredag kveld.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.