Gå til innhold
Arkivverket

[#54262] Tydehjelp - Dåp 1819 - Tønsberg


Gjest stine orholm
 Del

Recommended Posts

Gjest stine orholm

Hans Jacob var angivelig døpt i Tønsberg, av hvem ? Han var konfirmert i Onsøy 29. september 1833. Han var gift i Våler i Østfold 23. jan. 1848, med Elen Christine Pedersdatter. Han bodde på Jeløya i Moss ved folketell. i 1865, med kone og barn. Skulle gjerne finne opphavet til Hans Jacob (og kona) Har funnet en Hans Jacob i Tønsberg på dåp, men jeg forstår ikke hva det står. Står det noe om Onsøe? Om Råde? Det er: Fødte mandkjøn 1819 side 70, nr. 32. Hans Jacob, født 10. sept., døpt 26. sept. 1819. Er jeg på rett spor tro? Er takknemlig for all hjelp. Mvh. Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei StineVed vielsen i 1848 står det at farens navn var Torkild Hansen.Når jeg ser på barnet Hans Jakob som blir døpt 1819 i Tønsberg mener jeg det står at faren heter Anders/Andreas Christophersen. LenkeAkkurat nå har jeg problemer med å komme inn på de skannede kirkebøkene så jeg får ikke sjekket konfirmasjonen i Onsøy eller lett mer etter en mulig dåp. Jeg finner derimot på Familysearch en Hans Torkildsen som blir døpt 25/8 1816 i Tønsberg og faren hans het Torkild Hansen. Moren het Karen Tobine Johannesdatter. Dette må sjekkes opp mot kirkebøkene når de er oppe og går igjen.Vilket fødselsår står det på Hans Jakob ved hans konfirmasjon i Onsøy?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Hei dere to Laila`er! Tusen takk for responsen begge to. Altså, dette er jeg ikke flink på, hverken data eller tyding av kirkebøker. Jeg hadde nemlig svart en lang forklaring, med takk - og trodde det lå på plass, men neida. Unnskyld meg dere, prøver igjen!!! Til Kornstad: klarer du å lese hva det står i denne dåpen du fant? Jeg har også lest og funnet, men hva står det? Nå er jo headingen på dette innlegget feil, kan det forandres? Tusen takk , er glad for hjelpa deres. Gode hilsener fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.